Jag har sett att man ska ha en kortling i 45 graders vinkel från hörnet där man ska ha gerade hörn så det finns något att skruva i. Här går inte det för reglarna sitter ihop med en vinkel i hörnet. Går det ändå att gera trallen i hörnet?
Bra tips! Det hade jag inte tänkt på. Men det kommer bli svårt att skruva fast den biten i det lilla utrymmet. Synd att jag inte tänkte på detta från början, då hade jag satt vinkeln exakt 28 mm lägre än undersidan av trallen.Mats-S skrev:
Gör ett jack för förstärkningen och tryck in en bit regel från sidan. Skruva sen från facket bredvid (närmare kameran) in i ändträt och genom det stora hålet i vinkeln från utsidan.
Alt Sätt en vinkel som går in över den vinkel som redan sitter. Du kan fästa en brädstump i vinkeln innan du skruvar dit den för att skruva trallen i. Kommer du inte åt att få dit vinkeln så kör genomgånde bult, bricka och mutter
Alt Ställ bara en bit regel på betongplatta och fixera på något sätt.
Alt Sätt en vinkel som går in över den vinkel som redan sitter. Du kan fästa en brädstump i vinkeln innan du skruvar dit den för att skruva trallen i. Kommer du inte åt att få dit vinkeln så kör genomgånde bult, bricka och mutter
Alt Ställ bara en bit regel på betongplatta och fixera på något sätt.
Du behöver inte skruva fast den i reglarna eftersom du kommer att skruva trallen i dom fasta reglarna. Skruva ditt första trallen som går över hörnet, peta in träbiten på flatan, skruva fast den i första brädan och sedan kan du skruva den andra gerade brädan i samma träbit.G Guldlock skrev:
Men egentligen tror jag allt det här är onödigt om trallen är juste kvalitet. Dom blir ju skruvad så pass nära geringen att dom kommer att ligga plant och fint ändå, jag hade personligen skippat det här
Klicka här för att svara