2 084 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kortling på masonitbalk
Hej
Jag vill bygga en takkupa och det är masonitbalkar/lättbalkar i takstolarna.
Takkupan som sådan är mellan två takstolar så dessa blir inte påverkade. Men jag skulle vilja kunna fälla in en kortling mellan dessa och använda den för att hålla upp innertaket. Hur fäster man tvärgående saker i lättbalkar? kan man limskruva en plyfa eller något på sidan som jag sedan skruvar in en balksko i?
Takkupan som sådan är mellan två takstolar så dessa blir inte påverkade. Men jag skulle vilja kunna fälla in en kortling mellan dessa och använda den för att hålla upp innertaket. Hur fäster man tvärgående saker i lättbalkar? kan man limskruva en plyfa eller något på sidan som jag sedan skruvar in en balksko i?
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Är det en lättbalk med trä uppe och nere och masonite i mitten så hade jag fält in och limspikat(eller några skruv) en plyfa på bägge sidor i livet på balken och sen satt balkskon som du sa.eriobe skrev:
Hej
Klicka här för att svara