Bygger en altan, 3m gånger 6.4m. Tänkte från början inte ha några bärlinor under altanen alls utan köra 195x45 spikreglar med kortlingar istället.

Har gjutit tre plintrader (en nära huset, en i mitten och en längst ut) med CC 1200mm. Totalt 18 plintar. Tanken var att balansera ut vikten på det här sättet. Ska ha vanlig 28mm trall på med ett CC på spikreglarna på drygt 600mm.

Har under processen börjat tvivla på att det här är ett vettigt sätt att göra på och funderar på att använda mig av bärlinor på de två innersta raderna stolpar.

Kruxet är att jag redan har massa överblivna 120x45 reglar sen tidigare jag vill använda. Har ingen riktigt känsla för om det räcker eller inte.

Tacksam för råd!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.