Vinner man något på att kortla (tvärbalk) mellan åsarna i mellanbjälklaget? Har ca 3,5 m spännvidd och 2"x9" golvåsar cc 60 cm. Blir golvspånskiva och vinylklick-golv som ytskikt.
 
Golvet blir stadigare om kortlar (krysskolvar) mitt på, men effekten blir inte så stor om du ska limma spånskivan mot bjälklaget då den till en del får samma funktion.
Det blir alltså lite bättre men kanske inte är värt det, 9" och 3,5m spänn är ju ok utan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.