Jag står mitt i byggandet av ett nytt grovkök och har insett ett litet problem. Där överskåpen ska fästas är det inte kortlat. Väggen är annars byggd av 70 reglar plus enkelgips.

Vad tycker ni, ska jag riva upp gipset och kortla - eller sätta några extra mollys och se till att använda vägreglarna där så är möjligt? Och om jag väljer att kortla ska jag sätta de med vinkelbeslag mot de stående reglarna eller?

Känner jag min fru rätt så kommer skåpen att lastas med väldigt mycket..

Tack för lite vägledning..

/Magnus
 
En variant är ju att skruva en regel under och över skåpen som du sedan kan skruva skåpen i. Mycke jobb att riva gips för detta och det är ju trots allt bara ett grovkök.
 
* Mollys eller liknande
* Försök att hitta/skuva i någon/några väggreglar
* Fäst framför allt alla skåp i varandra
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.