3 371 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Kortla eller räcker mollys?
Jag står mitt i byggandet av ett nytt grovkök och har insett ett litet problem. Där överskåpen ska fästas är det inte kortlat. Väggen är annars byggd av 70 reglar plus enkelgips.
Vad tycker ni, ska jag riva upp gipset och kortla - eller sätta några extra mollys och se till att använda vägreglarna där så är möjligt? Och om jag väljer att kortla ska jag sätta de med vinkelbeslag mot de stående reglarna eller?
Känner jag min fru rätt så kommer skåpen att lastas med väldigt mycket..
Tack för lite vägledning..
/Magnus
Vad tycker ni, ska jag riva upp gipset och kortla - eller sätta några extra mollys och se till att använda vägreglarna där så är möjligt? Och om jag väljer att kortla ska jag sätta de med vinkelbeslag mot de stående reglarna eller?
Känner jag min fru rätt så kommer skåpen att lastas med väldigt mycket..
Tack för lite vägledning..
/Magnus
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
En variant är ju att skruva en regel under och över skåpen som du sedan kan skruva skåpen i. Mycke jobb att riva gips för detta och det är ju trots allt bara ett grovkök.
Klicka här för att svara