5 895 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
KOrt fråga: Koppling blandare+diskmaskin
Hej!
Har ny diskmanskin (IKEA Whirlpool) och blandare FM Mattson Garda. Jag tror mig behöva en kopplingsdel mellan blandare och maskin, men vet icke vad. Naturligtvis är det längst in och ner, så hur jag än hänger med linjalen är det svårt mätt.
Då båda får betraktas som standardkomponenter tänkte jag att forumet kanske kan hjälpa mig.
Jag är en Clas Ohlson-människa, så förhoppningsvis finns det i deras sortiment.
Kram från Uppsala
Har ny diskmanskin (IKEA Whirlpool) och blandare FM Mattson Garda. Jag tror mig behöva en kopplingsdel mellan blandare och maskin, men vet icke vad. Naturligtvis är det längst in och ner, så hur jag än hänger med linjalen är det svårt mätt.
Då båda får betraktas som standardkomponenter tänkte jag att forumet kanske kan hjälpa mig.
Jag är en Clas Ohlson-människa, så förhoppningsvis finns det i deras sortiment.
Kram från Uppsala
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
Är det inte bara en adapter för gängstorlek som du behöver? En liten mässingsgrej med både invändig och utvändig gänga? Det har jag för mig följde med endera diskmaskinen eller blandaren när jag köpte dem.
OM det följde med nåt är det sedan länge förlorat i en skog av kartonger och bröte. Köket är ju byggt från grunden under 4 veckor...
Jag uppfattar det som att båda ändar är honor, och att det borde in en hane-hane (om man nu uttrycker sig så om VVS-komponenter).
Tips?
Jag uppfattar det som att båda ändar är honor, och att det borde in en hane-hane (om man nu uttrycker sig så om VVS-komponenter).
Tips?
Jag löste gåtan. Köpte alla standardmuffar på Clas Ohlson, gick hem och måttade skruvade ihop skiten.
Det som egentligen fick mig att ställa frågan var en skum bussning som min röris dragit dit på blandaren som stopp ifall jag skulle vara på och pilla på diskmaskinsvattenvredet...
Jag vågade inte köra igång igår kl 23, för jag vill nog vara vaken och hemma första gången.
Tack för tips och stöd!
Det som egentligen fick mig att ställa frågan var en skum bussning som min röris dragit dit på blandaren som stopp ifall jag skulle vara på och pilla på diskmaskinsvattenvredet...
Jag vågade inte köra igång igår kl 23, för jag vill nog vara vaken och hemma första gången.
Tack för tips och stöd!
Klicka här för att svara