Ja, lite pinsamt är det förstås :-[ – men när vi tog bort kylen och hörnhyllan visade sig att det är riktiga - men plastade kakelplattor! Man har hört om plast som försöker se ut som kakel, men kakel som försöker se ut som plast?!? Så nu vet jag inte vad vi skall hitta på med det :-/

Vi tog dessutom bort dekorationslisterna framför ljusrören och det gjorde stor skillnad. Väggen ger inte ett lika massivt intryck som tidigare när man ser den vita baksidan av ljusrörslådorna. Jag funderar på att måla socklarna i samma färg som golvet, det borde väl ge intryck av att köket är bredare än det är?  

Och ja, gulgröna Pippi får bli fondvägg i tvättstugan precis som det var tänkt från början. ;)

ikhve skrev:
Ja, lite pinsamt är det förstås :-[ – men när vi tog bort kylen och hörnhyllan visade sig att det är riktiga - men plastade kakelplattor! Man har hört om plast som försöker se ut som kakel, men kakel som försöker se ut som plast?!? Så nu vet jag inte vad vi skall hitta på med det :-/
Då är det kanske sjösten som är lackad för att få skyddande yta och enklare underhåll? Jag håller med Byggimpert och skulle låta det vara som det är :).
gaia

gaia skrev:
[quote author=ikhve link=1131043714/0#16 date=1132010971]Ja, lite pinsamt är det förstås :-[ – men när vi tog bort kylen och hörnhyllan visade sig att det är riktiga - men plastade kakelplattor! Man har hört om plast som försöker se ut som kakel, men kakel som försöker se ut som plast?!? Så nu vet jag inte vad vi skall hitta på med det :-/
Då är det kanske sjösten som är lackad för att få skyddande yta och enklare underhåll? Jag håller med Byggimpert och skulle låta det vara som det är  :).
gaia [/quote]

Och jag skulle prova på något undanskymt ställe om det går att få bort plasten på något lämpligt sätt (försöka dra av den, tinner el dyl) om du tycker det ser för plastigt ut. Den borde väl gå att behandla med stensåpa om den behöver en skyddande yta :-/

Nu har vi en rad kakel för mycket där kylen stod så jag skall testa om det går att få bort plasten på de (om jag lyckas få ner de från väggen då!).  Det är ett tjockt lager med plast, kanske så mycket som 1-2 mm tjockt. Det känns inte som lack alls men kan förstås vara någon special-lack som jag inte känner till. Inte vet jag om det är sjösten heller  :'( De får vara kvar en stund till medan jag funderar - och byter handtag :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.