Hej,
Varje gång sitter på "kontoret som är bredvid pannrummet" och någon använder en kran hör jag en smäll som kommer från vatten rör, folk har sagt att det är för hög vattentryck i rör och det måste minskas, an trädgård slang exploderade när jag glömde att stänga av vatten utkastaren.
I manometer har jag 4,4 bar och till höger har jag ngt som ser ut som en ventil, som visas på bilden nedan.
Hur justerar jag det?
Ska man endast rotera den gula delen av ratten moturs och klart? Hur mycket ska det vara lämpligt?
Ska man har en kran öppen medan man håller på?
Tack på förhand
Varje gång sitter på "kontoret som är bredvid pannrummet" och någon använder en kran hör jag en smäll som kommer från vatten rör, folk har sagt att det är för hög vattentryck i rör och det måste minskas, an trädgård slang exploderade när jag glömde att stänga av vatten utkastaren.
I manometer har jag 4,4 bar och till höger har jag ngt som ser ut som en ventil, som visas på bilden nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur justerar jag det?
Ska man endast rotera den gula delen av ratten moturs och klart? Hur mycket ska det vara lämpligt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska man har en kran öppen medan man håller på?
Tack på förhand
Tack, hur vet jag om den är trasigt? eller... vad kan jag göra för att fixa problemet?L Liteavvarje skrev:
Det känns inte att det är så enkelt att byta ut det, jag har inget varmvatten beredare, vatten fyller på direkt en tank i bergvärmpump. Vad händer då när luft kommer in i det?
Redigerat:
Klicka här för att svara