Hej,

Varje gång sitter på "kontoret som är bredvid pannrummet" och någon använder en kran hör jag en smäll som kommer från vatten rör, folk har sagt att det är för hög vattentryck i rör och det måste minskas, an trädgård slang exploderade när jag glömde att stänga av vatten utkastaren.

I manometer har jag 4,4 bar och till höger har jag ngt som ser ut som en ventil, som visas på bilden nedan.
Vattenrör med manometer visar 4,4 bar, omgiven av kopparledningar och ventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur justerar jag det?
Ska man endast rotera den gula delen av ratten moturs och klart? Hur mycket ska det vara lämpligt?
En vattenventil märkt "BERLUTO" med inställningsratt och mässingsdetaljer på kopparledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska man har en kran öppen medan man håller på?

Tack på förhand

L
Trycket är inte onormalt , men som sagt i en annan tråd , backventilen på inkommande vatten kan smälla om den är defekt , den som visas här har jag aldrig sett

L Liteavvarje skrev:
Trycket är inte onormalt , men som sagt i en annan tråd , backventilen på inkommande vatten kan smälla om den är defekt , den som visas här har jag aldrig sett
Tack, hur vet jag om den är trasigt? eller... vad kan jag göra för att fixa problemet?
Det känns inte att det är så enkelt att byta ut det, jag har inget varmvatten beredare, vatten fyller på direkt en tank i bergvärmpump. Vad händer då när luft kommer in i det?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.