Hej

Fått bergvärme installerad nu och undrar om denna genomföring genom vägg är korrekt utförd. Först så vart de inte kondensisolering på rören genom väggen utan bara skummat lite slarvigt bild 1. Då påpeka jag det och då satt de kondensiolering men med "skarv" som blir blöt den borde väl också vara isolerad? Samt att genomförningen i väggen är kondensisoleringen kapad såg jag vi installation alltså två bitar i väggen inte sammanhängande bit, risk för kondens i väggen? Lättbetong(uran cool.gif) är väggen gjord av.


Samt hålen borde väl tätas med något mer än kondensisoleringen?

Kodensisoleringen går bara rakt ned sedan slutar den, har för mig att jag läst att man ska isolera en bit nära huset så inte plattan fryser?
Se bilder.
 
  • Två bergvärmepipor genom en grå vägg, en ojämnt isolerad med synlig skarv och kapad kondensisolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bergvärmepipe som passerar en grå husvägg, delvis isolerad med synliga skarvar och utan tätningsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.