Hej
Fått bergvärme installerad nu och undrar om denna genomföring genom vägg är korrekt utförd. Först så vart de inte kondensisolering på rören genom väggen utan bara skummat lite slarvigt bild 1. Då påpeka jag det och då satt de kondensiolering men med "skarv" som blir blöt den borde väl också vara isolerad? Samt att genomförningen i väggen är kondensisoleringen kapad såg jag vi installation alltså två bitar i väggen inte sammanhängande bit, risk för kondens i väggen? Lättbetong(uran

) är väggen gjord av.
Samt hålen borde väl tätas med något mer än kondensisoleringen?
Kodensisoleringen går bara rakt ned sedan slutar den, har för mig att jag läst att man ska isolera en bit nära huset så inte plattan fryser?
Se bilder.