5 018 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Korrekt installerad JFB?
Yes, samme person, men hoppas/tror att han lät någon annan på företaget göra den här kopplingen, men såklart inget jag kan vara helt säker på. Jag vill såklart även säga att jag inte är så nöjd med jobbet. Dessutom har jag ju redan betalat för det, inte supersugen att lägga ut pengar för samma jobb två gånger. Kostade ca 25 000 för att byta centralen.H hempularen skrev:
Till jordfelsbrytare från skenan är ju såklart rätt. Jag kanske var otydlig men i mitt skåp går en nolla från jordfelsbrytare till en nollskena (rätt även här) men sen går det en kabel från denna skena som ansluter tillbaka till PEN. Men som sagt, inte helt säker på detta men fel är det hursomhelst.E El-Löken66 skrev:
Där har du säkert rätt! Menade mest att på hur det ser ut kanske man tror att jag anlitade billigaste möjliga elektriker över Facebook. Så var inte fallet.K Kane skrev:
Sådär! Nu var elektrikern här. Han inte riktigt komma med kritiken innan han själv började förklara sig och påstod att han kopplat förbi JFB men flit pga tidigare nämnda jordfel av något felsökningsskäl, som jag inte riktigt förstod, och sen glömt att plocka bort kopplingen. Hursom! Nu är alla grupper utom el-pannan på jfb och allt ser snyggt och prydligt ut. Testat uttagen med väggkontakts-testare. Tack för hjälpen i tråden 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är min lastbalanserare korrekt installerad?
El -
Korrekt installerad duschblandare?
Badrum -
Tror ni denna golvbrunn korrekt installerad? Tack snälla för hjälp!
Badrum -
Korrekt ? installerade nya ventiler för inkommande vatten tilll BRF?
Vatten & Avlopp -
Har en korrekt installerad JFB, kan jag lita på installationen?
El