De kommer och börjar med grunden nästa vecka och vi har fått undan alla träd utom en jäkla dubbelbjörk (se bifogad bild).
De som skulle ta ner den vågar inte eftersom de är rädda att den ska tippa över grannens hus
Det börjar bli lite ont om tid kan man lungt säga, och jag ringde och snackade med byggaren som ska göra grunden åt oss, han sa att de förmodligen kunde ta och dra ner den med grävaren. De börjar med att lyfta upp en kille i skopan som sedan får dra en kätting eller dylikt runt träden och sen drar de helt sonika omkull hela härligheten samtidigt som någon får stå och såga.
Det som gör mig lite orolig är ordet "förmodligen", vad fasen gör man om de inte får ner trädet/en? Vems försäkring är det som gäller om det går åt fanders & trädet faller ner över grannens hus? Måste vi teckna en specialförsäkring för det här osv?
De som skulle ta ner den vågar inte eftersom de är rädda att den ska tippa över grannens hus
Det börjar bli lite ont om tid kan man lungt säga, och jag ringde och snackade med byggaren som ska göra grunden åt oss, han sa att de förmodligen kunde ta och dra ner den med grävaren. De börjar med att lyfta upp en kille i skopan som sedan får dra en kätting eller dylikt runt träden och sen drar de helt sonika omkull hela härligheten samtidigt som någon får stå och såga.
Det som gör mig lite orolig är ordet "förmodligen", vad fasen gör man om de inte får ner trädet/en? Vems försäkring är det som gäller om det går åt fanders & trädet faller ner över grannens hus? Måste vi teckna en specialförsäkring för det här osv?
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Frö någraq år sedan visade dom en heminspelad video på TV, från en trädfällning i ett villakvarter i USA.
Dom hade en stor mobilkran som "höll" i en jättegren som sågades av. Inför kameran så föll påde gren och mobilkran rakt över huset.
Dom hade en stor mobilkran som "höll" i en jättegren som sågades av. Inför kameran så föll påde gren och mobilkran rakt över huset.
Klicka här för att svara


