3 744 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Köra sandfilter med vatten genom värmepump som ej är inkopplad?
Säkert en idiotfråga men ställer den ändå.
Poolen är klar och mer än halvfull
.
Ska nu koppla in sandfiltret. Kan jag installera värmepumpen också även om jag inte har någon el till den? D v s låta vattnet gå igenom den bara. Har ingen bypass. Är en Gullberg & jansson P20 ECO om det spelar någon roll.
Elektrikern kommer om några dagar och drar el till poolvärmepumpen. Men tänker att det såklart är lättast att koppla alla slangar rätt direkt.
Ska sätta igång i eftermiddag efter jobbet.
Poolen är klar och mer än halvfull
Ska nu koppla in sandfiltret. Kan jag installera värmepumpen också även om jag inte har någon el till den? D v s låta vattnet gå igenom den bara. Har ingen bypass. Är en Gullberg & jansson P20 ECO om det spelar någon roll.
Elektrikern kommer om några dagar och drar el till poolvärmepumpen. Men tänker att det såklart är lättast att koppla alla slangar rätt direkt.
Bästa svaret
M Mikael K. skrev:Säkert en idiotfråga men ställer den ändå.
Poolen är klar och mer än halvfull.
Det går bra, bara att koppla in.
Det behöver den inte, har man poolen täckt så försvinner inte värmen lika fort. Min pump startar 0800 och stänger av 2030. Luftvärmepumpen startar vid en vatten temp på 26grader och stänger av sig vid 28graderM Marta123 skrev:
Klicka här för att svara