Driverns märkning är ju väldigt dubbeltydig, så det enda är väl att testa en spot och se hur den lyser. Lär ju visa sig då om det är 3x1 eller 3x3...

Det har har ställt till med rejäla problem. Troligtvis är spottarna bara 3W, iförsig så är inte det så farligt då det bara är tänkt som "mysbelysning" men vore samtidigt skönt att ha haft 9W om man vill dra på rejält.

Har hittat 9W spottar med inybyggnadsmått 60mm, problem är att vi redan har sänkt taket 45mm + 12.5mm.

Om det är någon som har köpt 9W spottarna med inbyggnadsmått under 55mm, säg gärna till.

jeppeknaster skrev:
Som jag har förstått det så är det så här: Dioder på 1w (i ditt fall) ska matas med 350mA och dioder på 3w ska de matas med 700 mA.
Jag köpte en sats med 3x1W spottar från aliexpress och drivern som kom med så var 200mA.
http://www.aliexpress.com/snapshot/228292116.html

Det kan inte vara ok att nästan fördubbla strömmen till 350mA?

Jag tycker att dom lyser ganska bra (för att vara 3x1W) med medföljande driver, men har inte monterat dom ännu endast testat.

Redigerat:
Behöver man plåtburk ovan dessa led spottar?

jeppeknaster skrev:
Tror det blir väldigt svårt att hitta 9-wattare som inte bygger mer än 55mm. Om du nu inte behöver mer än mysbelysning så har du en 5-wattare här som bygger 50mm. Är i samma sits som du och har reglat ner taket 45+gips så jag funderar på att göra en provbeställning för att se så att ljuset är korrekt.

[länk]
Problemet är juh att man inte vet vad man får :(

Dessa 9W ser exakt ut att vara likadana som mina

http://www.aliexpress.com/item/9W-C...-85V-245V-for-home-living-room/726734349.html

Ska vara 9W, drivdonet på dessa är dock 600mA. So borde vara upp till 7.2W om jag förstått rätt...

Rusk skrev:
Problemet är juh att man inte vet vad man får :(

Dessa 9W ser exakt ut att vara likadana som mina

[länk]

Ska vara 9W, drivdonet på dessa är dock 600mA. So borde vara upp till 7.2W om jag förstått rätt...
Kollar man din e-bay-länk, längre ner på sidan där dom visar inkopplingsexempel så står det 600 mA på drivaren som är upp och ner. Har dom skickat fel, eller själva haft felmärkta? Har du kontaktat dom...

kysan skrev:
Kollar man din e-bay-länk, längre ner på sidan där dom visar inkopplingsexempel så står det 600 mA på drivaren som är upp och ner. Har dom skickat fel, eller själva haft felmärkta? Har du kontaktat dom...

Jag har säljaren på skype, men är omöjligt att få ett svar...

Rusk skrev:
Jag har säljaren på skype, men är omöjligt att få ett svar...
Men på den står det även 3*1W, men kanske inte spelar någon roll...

Detta svaret fick jag av säljare:

1,In regard to the wattage, we do adopt to 3pcs 3W EPISTAR chips ( that is really 3*3W input).It is known to all that,especially if you are familiar with LED light, should know there is a coulpe of obvious factors which have an impact on lifespan of LED lights, such as heat dissipation,power loss,etc.

For the 9W LED Downlight,which is in Dimensions: 86mm (D) x 42mm (H) dimension,a smart case,then inner space is limited.so if output power or brightness is too high,internal temperature will heat up sharply, absolutely lifespan of LED lamp will be destroyed incredibly. When considering significant issue of heat dissipation, the output power is indeed below 3*3W. But most of our customers like our LED lamps brightness, and color.
As you konw, brightness isn't the only standard to estimate LED light. Further more, quality of chips and housing material, lifespan & warranty of LED light,and other factors matters,to a great extent.

Säljaren försöker alltså säga att det är med mening att de endast är 350mA, annars blir de för varma etc.

Hmmm...

Gillar den här meningen :)

"It is known to all that,especially if you are familiar with LED light, should know..."

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.