Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Stoppable skrev:
Detta med kranen osv är bara klagomål, när det blir tillräckligt med klagomål så blir det dock en annan sak. Vår första lista som vi gav till vår advokat så hade vi över 30 punkter med fel. Stora som små.

Det är de stora sakerna vi siktar på och jag hoppas på en förlikning för att gå igenom en rättsprocess då förminskas mina chanser dramatiskt, men om de tvärvägrar - då jävlar :P
Du skulle inte kunna tänka dig att publicera den listan här på forumet? Nu är det fortfarande ingen som riktigt vet vad det egentligen är som är problemet.
Nu har du skrivit jättemycket om hur arg du är. Men de flesta som läser här är mer intresserade av tekniken och juridiken i det hela. Det hade också ökat dina chanser att få konkreta tips på vad som kan göras.

S
LGG-01: har svårt att förstå vad du skriver. Skriv om det är du snäll så svarar jag mer än gärna!

Tipsen jag har fått är att satsa på de stora och dyra sakerna och det tänker vi göra. De mindre sakerna gör ingen nytta att lista upp då jag bara framstår som en gnällig snubbe :)

Stoppable skrev:
LGG-01: har svårt att förstå vad du skriver. Skriv om det är du snäll så svarar jag mer än gärna!

Tipsen jag har fått är att satsa på de stora och dyra sakerna och det tänker vi göra. De mindre sakerna gör ingen nytta att lista upp då jag bara framstår som en gnällig snubbe :)
Han undrade väl över källaren, om den var nydonad och fin, det han citerar ovan.

Jag tycker verkligen du ska lägga ner detta. Ordna en ordentlig dränering så får du det som du vill ha det. Om nu badrummet är dåligt så ställ dit en duschkabin tills du kan göra iordning det med.
Jag får lite känslan av att ni inte har råd att renovera så ni väljer att krångla istället.
Ni får erkänna att ni inte följt er undersökningsplikt som köpare.
Din advokat ser, verkar det som, enbart till sitt eget bästa.

S
FredrikR skrev:
Han undrade väl över källaren, om den var nydonad och fin, det han citerar ovan.

Jag svarade honom första gången dock :)
När vi var på visningar så var det nymålat och lagt nytt golv osv i källaren.

S
Kave skrev:
Jag tycker verkligen du ska lägga ner detta. Ordna en ordentlig dränering så får du det som du vill ha det. Om nu badrummet är dåligt så ställ dit en duschkabin tills du kan göra iordning det med.
Jag får lite känslan av att ni inte har råd att renovera så ni väljer att krångla istället.
Ni får erkänna att ni inte följt er undersökningsplikt som köpare.
Din advokat ser, verkar det som, enbart till sitt eget bästa.
Återigen, om du läser bloggen så får du mer information, då hade du inte skrivit det du precis skrev :)

Ännu en uppdatering publicerad!
http://fuskbygge2012.blogspot.se/

Lolle skrev:
Är du lika bekväm med att själv få lägga ut ända upp till 6-700 000 kr efter att rättskyddet täckt sin del om det visar sig att målet avskrivs och köpare åläggs rättegångskostnader?

Om jag hade köpt ett hus av en firma som påstår sig ha totalrenoverat det men egentligen bara har fuskat igenom allt med en tanke om att blåsa mig på pengar, så anser jag att firman är en lurendrejare. I TS fall så har han gjort bort sig genom att inte besiktigat huset, uppenbarligen.

Men i ett sånt fall så hade jag sett till att firman åtgärdade felen och gav mig ett hus i det skicket jag betalat för. Sen finns det naturligtvis olika håll att gå, om man nu har krav på firman och den går i konkurs för att slippa betala, då får man prova ett annat håll. Om det nu är en van bedragare som kämpar i rätten och hederligt folk helt enkelt inte kan få tillbaka sina pengar eftersom lagen ser ut som den gör, då finns det andra metoder. Och eftersom att bedragaren redan kör med fula metoder så finns ingen anledning att inte göra det tillbaka. Jag hade aldrig tolererat att någon medvetet lurade mig på pengar i den storleksordningen, det gör mig inte till gängmedlem som någon skrev, jag försöker alltid vara rak och ärlig och jag förväntar mig att folk är detsamma mot mig.

S
stake skrev:
Om jag hade köpt ett hus av en firma som påstår sig ha totalrenoverat det men egentligen bara har fuskat igenom allt med en tanke om att blåsa mig på pengar, så anser jag att firman är en lurendrejare. I TS fall så har han gjort bort sig genom att inte besiktigat huset, uppenbarligen.

Men i ett sånt fall så hade jag sett till att firman åtgärdade felen och gav mig ett hus i det skicket jag betalat för. Sen finns det naturligtvis olika håll att gå, om man nu har krav på firman och den går i konkurs för att slippa betala, då får man prova ett annat håll. Om det nu är en van bedragare som kämpar i rätten och hederligt folk helt enkelt inte kan få tillbaka sina pengar eftersom lagen ser ut som den gör, då finns det andra metoder. Och eftersom att bedragaren redan kör med fula metoder så finns ingen anledning att inte göra det tillbaka. Jag hade aldrig tolererat att någon medvetet lurade mig på pengar i den storleksordningen, det gör mig inte till gängmedlem som någon skrev, jag försöker alltid vara rak och ärlig och jag förväntar mig att folk är detsamma mot mig.
Vi gjorde en besiktning om än bara ockulär.

Jag har nog svårt att förstå, men du skriver mest om känslorna kring det hela.
Vad var fel på avloppen? Var de inkopplade i cirkel tillbaka till huset eller vad?
Jag är helt säker på att detta kommer kosta er betydligt mer än det smakar.

Stoppable skrev:
Återigen, om du läser bloggen så får du mer information, då hade du inte skrivit det du precis skrev :)

Ännu en uppdatering publicerad!
Varför måste vi läsa om allt du och din sambo sagt och gjort för att därur försöka vaska fram det som egentligen berör frågeställningen?
Varför kan du inte plocka ut det som är relevant för diskussionen på detta forum och publicera detta här i stället för att ständigt hänvisa till bloggen?

För det är väl inte så att detta bara är ett sätt för dig att göra reklam för din blogg?

Redigerat:
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Ja, jag håller med andersmc. Information här i punktform med tydlig beskrivning av felen och åtgärderna. Din blogg innehåller för mycket annat.

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
S
Jag har inte tiden till att sitta och skriva ut samma information i två olika format. Jag kan göra mitt bästa men för de som faktiskt läser bloggen är det kanske inte så roligt att få reda på allting nu. Mot förmodan att de tycker om läsningen dvs.

Stoppable skrev:
Jag har inte tiden till att sitta och skriva ut samma information i två olika format. Jag kan göra mitt bästa men för de som faktiskt läser bloggen är det kanske inte så roligt att få reda på allting nu. Mot förmodan att de tycker om läsningen dvs.
Vill du glädja dina bloggföljare, eller få råd om hur du bäst går vidare?!
Och skriver du här räcker det om du punktar ner det, du behöver inte göra en berättelse av det. :)

• Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
S
FredrikR skrev:
Vill du glädja dina bloggföljare, eller få råd om hur du bäst går vidare?!
Och skriver du här räcker det om du punktar ner det, du behöver inte göra en berättelse av det. :)
Jag får mycket råd genom pm. Speciellt från en person. Avloppet var fullt av rötter samt felkopplat.

F
Stoppable skrev:
Då var ännu en uppdatering gjord. Kommer säkert göra någon här irriterad för det är en småsak men addera ihop alla dessa småsaker så blir det en enda stor hög.

[länk]

Nej, jag får nog delvis ge dig rätt. För många små skitsaker blir till slut både dyrt och drygt. Tycker dock inte fuktskadorna i köket pga diskmaskinsproblemet är en småsak och jag är jävligt nyfiken på fortsättningen på avloppet.

Om du nu inte vill lista allting här för att du inte har tid (vilket låter konstigt då du bevisligen tar dig tid att svara redigt på alla som kommenterar) så har jag ett förslag. I takt med att bloggen växer fram så redigerar du ditt första inlägg i tråden och skapar en lista med alla fel. Det kan bara handla om + nån minut i samband med uppdatering av bloggen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.