På Värmdö får man ha infiltration, har en kompis som håller på och bygger just nu. Vi som bygger nytt i Nacka måste ha sluten tank. Vi har knappa 6 kubik som vi tömmer var tredje vecka för runt 800kr...

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
O
Det är som sagt ingenting som går att bråka om hur mycket som helst. Man kan försöka sen får man nog lov att lägga ner det.

Jag bor i Huddinge och har haft problem med slamtömning via SRV.
När jag fått den obligatoriska tömning av mitt BDT avlopp/ avloppstank så har företaget som gör jobbet åt SRV struntat i att göra jobbet utan endast skickat faktura.

Alltså SRV har monopolet... men lägger ut det på entreprenad. Det företaget får inte göra jobbet om jag anlitar dem, utan endast om SRV anlitar dem.

I ditt fall kanske de ljugit dig rakt i ansiktet, men eftersom jag tror gott om folk tills motsatsen bevisats så ville jag bara berätta om min erfarenhet. Säljarna kanske har betalt för arbetet men det har inte genomförts?

Normalt så töms anläggningen minst en gång om året (BDT-brunnar kan tömmas vartannat år). I de flesta fallen så rullar detta bara på och vem som får betala tömningen beror på när tömningen sker i förhållande till försäljningsdatum. I vissa fall kan det dock hända att säljaren väljer att tömma anläggningen ändå.

Såhär är det i alla fall i min kommun.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.