Hej har råkat i stress köpa stolpar i fel dimension. De stolparna jag köpte är 90x90 medans dem justerbara skorna jag köpt till plintarna är på 98mm mellan järnen, det blir en ganska ska stor glipa. Det närmsta jag kan hitta är en stolpsko som ligger på 96mm.

Jag ska bygga en trall på 23m2, räcker det att lägga någon kil på andra sidan av stolpen mot järnet ? Hur hade ni gjort

Jag hade lagt ett plattjärn på varsida 2,5mmx2=5mm
Det är ett otyg att sälja tryckta stolpar som mäter 90mm, när allt annat är anpassat för 95.

nimhed nimhed skrev:
Jag hade lagt ett plattjärn på varsida 2,5mmx2=5mm
Det är ett otyg att sälja tryckta stolpar som mäter 90mm, när allt annat är anpassat för 95.
Precis varför jag råkade köpa just 90mm:confused:

Jag har bestämt att byta ut stoöpskorna mot mindre och såga bort den biten som blir ivägen

B boxbygg skrev:
Hej har råkat i stress köpa stolpar i fel dimension. De stolparna jag köpte är 90x90 medans dem justerbara skorna jag köpt till plintarna är på 98mm mellan järnen, det blir en ganska ska stor glipa. Det närmsta jag kan hitta är en stolpsko som ligger på 96mm.

Jag ska bygga en trall på 23m2, räcker det att lägga någon kil på andra sidan av stolpen mot järnet ? Hur hade ni gjort
Jag hade kört med mellanlägg av plast
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/specialskruvar/mellanlagg-2000032394

Jag hade behållt balkskorna
Skruvat fast stolparna med tre Essve WAF skruv. En från var sida i överkant och på en sidan i nederkant.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.