2 143 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Köpt en mitsubish Ln 35
Hej
Har precis köpt en mitsubish ln35.
Det jag undrar om det finns någon funktion som gör att det fortsätter blåser varmt eller blåser luft när börsvärdet på temperaturen är uppnått.
Jag vill liksom att det blåser varmt hela tiden eller åtminstone det varma luften ska cirkulera så pumpen är igång hela tiden så det är konstant varmt hemma och inte hinner sjunka i grader.
Finns det några schysta inställningar som motsvarar det jag önskar?
I-see inställningen är det någon som ni har igång, och gör den bra nytta om man nu har den i nedre våningen som jag och är inte så ofta nere?
Tack i förhand.
Det jag undrar om det finns någon funktion som gör att det fortsätter blåser varmt eller blåser luft när börsvärdet på temperaturen är uppnått.
Jag vill liksom att det blåser varmt hela tiden eller åtminstone det varma luften ska cirkulera så pumpen är igång hela tiden så det är konstant varmt hemma och inte hinner sjunka i grader.
I-see inställningen är det någon som ni har igång, och gör den bra nytta om man nu har den i nedre våningen som jag och är inte så ofta nere?
Tack i förhand.
Jag använder bara två inställningar. Antingen varmt eller kallt. Sedan sätter jag fläkten alltid på,3 för att få luftomsättningen. Reglerar temperaturen med det gradantal jag vill ha. ’allt gör jag i appen.
’vill jag öka temperaturen så brukar jag tillfälligtvis öka fläktens hastighet. Samma sak när jag kör kyla.
’vill jag öka temperaturen så brukar jag tillfälligtvis öka fläktens hastighet. Samma sak när jag kör kyla.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack för ditt svar!S saltet skrev:Jag använder bara två inställningar. Antingen varmt eller kallt. Sedan sätter jag fläkten alltid på,3 för att få luftomsättningen. Reglerar temperaturen med det gradantal jag vill ha. ’allt gör jag i appen.
Man vill liksom bara hitta den rätta inställningen och sen bara gå efter grader och hastighet.
Koppla bort närvarokontrollen,L LucaTonii skrev:
Ställ in den temp du vill ha
Rör inget
Pumpen fixar resten själv
När du får tid så kan du alltid experimentera med alla övriga funktioner.
Underbar pump. Fick min installerad förra veckan och fjärrvärmeförbrukningen sjönk som en sten.
Sitter och tittar på den kärleksfullt på kvällarna.
Vi har ett vardagsrum i vinkel mot rummet där pumpen sitter. Stora fönster och elementen är liiite för underdimensionerade för storleken på rummet.
Men med LLVPn har det helt plötsligt blivit lika varmt där som i resten av huset.
Underbart.
Sitter och tittar på den kärleksfullt på kvällarna.
Vi har ett vardagsrum i vinkel mot rummet där pumpen sitter. Stora fönster och elementen är liiite för underdimensionerade för storleken på rummet.
Men med LLVPn har det helt plötsligt blivit lika varmt där som i resten av huset.
Underbart.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
om du har LN35 2.0 så har du en knapp under MODE som det står cirkulator på.L LucaTonii skrev:Hej
Tack i förhand.
Trycker du på den kommer ett litet hus upp i övre raden på displayen på fjärren.
Ställer du sen in ett fast fast fläktläge typ steg 3 så kommer den fortsätta blåsa med den fläkthastigheten om temperaturen överstiger inställt börvärde.
Funktionen är kallad ”kaminfunktion”
Tack så hemsk mycket för ditt svar. Det var det jag var ute efter.C Comfort Thomas skrev:om du har LN35 2.0 så har du en knapp under MODE som det står cirkulator på.
Trycker du på den kommer ett litet hus upp i övre raden på displayen på fjärren.
Ställer du sen in ett fast fast fläktläge typ steg 3 så kommer den fortsätta blåsa med den fläkthastigheten om temperaturen överstiger inställt börvärde.
Funktionen är kallad ”kaminfunktion”
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden