Hej
Har precis köpt en mitsubish ln35.
Det jag undrar om det finns någon funktion som gör att det fortsätter blåser varmt eller blåser luft när börsvärdet på temperaturen är uppnått.
Jag vill liksom att det blåser varmt hela tiden eller åtminstone det varma luften ska cirkulera så pumpen är igång hela tiden så det är konstant varmt hemma och inte hinner sjunka i grader.
Finns det några schysta inställningar som motsvarar det jag önskar?
I-see inställningen är det någon som ni har igång, och gör den bra nytta om man nu har den i nedre våningen som jag och är inte så ofta nere?

Tack i förhand.

Jag använder bara två inställningar. Antingen varmt eller kallt. Sedan sätter jag fläkten alltid på,3 för att få luftomsättningen. Reglerar temperaturen med det gradantal jag vill ha. ’allt gör jag i appen.
’vill jag öka temperaturen så brukar jag tillfälligtvis öka fläktens hastighet. Samma sak när jag kör kyla.

• Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
S saltet skrev:
Jag använder bara två inställningar. Antingen varmt eller kallt. Sedan sätter jag fläkten alltid på,3 för att få luftomsättningen. Reglerar temperaturen med det gradantal jag vill ha. ’allt gör jag i appen.
’vill jag öka temperaturen så brukar jag tillfälligtvis öka fläktens hastighet. Samma sak när jag kör kyla.
Tack för ditt svar!
Man vill liksom bara hitta den rätta inställningen och sen bara gå efter grader och hastighet.

P
L LucaTonii skrev:
Tack för ditt svar!
Man vill liksom bara hitta den rätta inställningen och sen bara gå efter grader och hastighet.
Koppla bort närvarokontrollen,
Ställ in den temp du vill ha
Rör inget
Pumpen fixar resten själv
När du får tid så kan du alltid experimentera med alla övriga funktioner.

• Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Koppla bort närvarokontrollen,
Ställ in den temp du vill ha
Rör inget
Pumpen fixar resten själv
När du får tid så kan du alltid experimentera med alla övriga funktioner.
Det är just så jag har ställt in den på.

P
L LucaTonii skrev:
Det är just så jag har ställt in den på.
å bör den fungera oxå

• Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
Vet någon vad skillnaden mellan auto läge och manuell?
Jag har den på manuell,högsta hastighet men den slår av ibland och sen på.

Underbar pump. Fick min installerad förra veckan och fjärrvärmeförbrukningen sjönk som en sten.

Sitter och tittar på den kärleksfullt på kvällarna.

Vi har ett vardagsrum i vinkel mot rummet där pumpen sitter. Stora fönster och elementen är liiite för underdimensionerade för storleken på rummet.

Men med LLVPn har det helt plötsligt blivit lika varmt där som i resten av huset.

Underbart.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
L LucaTonii skrev:
Vet någon vad skillnaden mellan auto läge och manuell?
Jag har den på manuell,högsta hastighet men den slår av ibland och sen på.
Välj värme eller kyla manuellt, låt inte automatiken göra det åt dig.

• Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
T trasker skrev:
Välj värme eller kyla manuellt, låt inte automatiken göra det åt dig.
Tack för svar.

L LucaTonii skrev:
Hej
Har precis köpt en mitsubish ln35.
Det jag undrar om det finns någon funktion som gör att det fortsätter blåser varmt eller blåser luft när börsvärdet på temperaturen är uppnått.
Jag vill liksom att det blåser varmt hela tiden eller åtminstone det varma luften ska cirkulera så pumpen är igång hela tiden så det är konstant varmt hemma och inte hinner sjunka i grader.
Finns det några schysta inställningar som motsvarar det jag önskar?
I-see inställningen är det någon som ni har igång, och gör den bra nytta om man nu har den i nedre våningen som jag och är inte så ofta nere?

Tack i förhand.
om du har LN35 2.0 så har du en knapp under MODE som det står cirkulator på.
Trycker du på den kommer ett litet hus upp i övre raden på displayen på fjärren.
Ställer du sen in ett fast fast fläktläge typ steg 3 så kommer den fortsätta blåsa med den fläkthastigheten om temperaturen överstiger inställt börvärde.
Funktionen är kallad ”kaminfunktion”

• Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
om du har LN35 2.0 så har du en knapp under MODE som det står cirkulator på.
Trycker du på den kommer ett litet hus upp i övre raden på displayen på fjärren.
Ställer du sen in ett fast fast fläktläge typ steg 3 så kommer den fortsätta blåsa med den fläkthastigheten om temperaturen överstiger inställt börvärde.
Funktionen är kallad ”kaminfunktion”
Tack så hemsk mycket för ditt svar. Det var det jag var ute efter.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.