Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver lite hjälp!
Har köpt en beg bastu aggregat som jag tänkte installera in!
Fråga är Kommer denna klara 16A säkring eller ska det vara 20A!?
vad för bastukabel kan ni rekommendera samt säkerhetsbrytare?
K Kaylash skrev:
Hej.
Har ett exakt likadant fast många år äldre. Vill minnas att man lossar på två skruvar framtill och så kan man släppa ner undre plåten så man kan koppla in allt.
Mitt går på 16A. Jag kör med kablarna i ett VP rör hela vägen fram till inneväggen i bastun sen kör jag med en krympslang från väggen in i aggregatet.
Vh Alexander.
fick veta att det är nya regler nu och man måste ha en speciell bastukabel typ en sån härScsi skrev:
Hej.
Har ett exakt likadant fast många år äldre. Vill minnas att man lossar på två skruvar framtill och så kan man släppa ner undre plåten så man kan koppla in allt.
Mitt går på 16A. Jag kör med kablarna i ett VP rör hela vägen fram till inneväggen i bastun sen kör jag med en krympslang från väggen in i aggregatet.
Vh Alexander.
https://www.rubinpool.se/produkter/...itional-bastu/bastuvarmare/bastukabel-5x2-5mm
Samt den ska vara kopplad i en säkerhetsbrytare sen vidare till säkringar....
Klicka här för att svara