Hej! Jag undrar om det finns ngn som har tips när man ska köpa hus hos Modulent? Prutmån, material, modeller m,m.

Vad för hus tittar du på?

Vi valde en Dalby 3 med oinredd men isolerad övervåning. Räknar med att det blir billigare att bygga väggar och badrum själv.

Var ska ni bygga?

/Björn

Funderar också på ett Dalby. Vad kostade grund pluss hus. Är rädd för att kalkylen kommer att bli större, 150 000 för grund.
Köpte du material eller letar du bra priser på annat håll?

Mitt första råd är köp inte ditt Modulenthus av säljarna i Göteborg.
Mitt andra råd är köp inte ditt Modulenthus av säljarna i Göteborg.
Förutom det så är jag nöjd med mitt Modulenthus, en sak skulle vara att vara hårdare på att få tag på deras elritningar, då det oavsett vad säljaren säger kan vara av intresse. Tex som standard verkar de enbart ha en lampa och ett eluttag till sina garage, samt enbart en ljuskontakt (vid förrådsdörren), det finns ingen el till vinden, kontrollera att det finns utvändiga eluttag om du vill ha julbelysning, belysning över alla arbetsytor i köket vore trevligt etc.
Men förutom detta så är min erfarenhet av Modulent positiva.

Hej Kimpa,

Fick du inte mitt meddelande? Jag skickade massor med tips, plus la ut de under Modulenthus trådet i denna forum.

Jag håller med göteborgaren. Om du är det minsta tveksam om din säljare så byta till en annan person och skäms inte, huset är skit viktigt och din säljare kommer att ha stor påverkan på hur projektet gå.

Man kan kanske pruta lite om man gå med om att låta de ha huset som en visningshus ett par gånger...

/Stu

hej
vi håller på att bygga ett atmosfär med modulent
våran uppfattning av säljaren i norrköping är MYCKET god

vi fick inte så mycket prutat på huset 15 000 i avdrag för 2 visningar innan vi flyttar in , inte mycket men bettre en inget.

problemet med modulent är att det är mycket svårt att få reda på ALLT som man kan välja till förutom det som finns på nätet och det är mycket man måste fråga sig fram för att få tag på eller se om dom kan fixa grejorna. Dom har mycket mer att erbjuda men som sagt så måste man dra fram allt extra

Någon annan som tycker sig märka av detta problemet??[sub][/sub]

Tjena Stu och skyfox..Tack för tippsen. Håller med om att det är svårt att få tag i extra materialen,varför? Andra leverantörer håller inte på denna information. Vi har velat, allt från mMelody till Ekerö. Har nog ändå till slut bestämt oss för Dalby3 eller Sereno. Våran säljare dock har vi bara possitivt att säga om. Trevlig, kunnig och tror vi har det man kan kräva av en säljare i en så viktig händelse.

har inte en susning om varför det ska vara så svårt att få tag på info om färger ,tillval, spottlight i tak osv osv

men min erfarenhet hittintills är att dom önskemål du har vad det än nu kan vara så gör dom allt för att fixa detta

tex hittade jag en graftisvart diskho från ballingsöv
som inte alls finns med i deras sortriment , men det var bara för dem att försöka fixa.. dyrt blir det men den kommer att vara på platts

annat exempel är fläkt kåpor deras standar grejor är inte mycket att hänga i julgranen men efter mycket letatnde hittade vi en snygg och skapligt billig kåpa dock så är den i från dereas huvudsakliga leverantör (siemens)

/mvh Matte

oj just ja

våran säljare nämde att det skulle kunna vara bra med extra isolering i väggarna då dessa är väldig ihåliga. Detta kan vara bra för dem som har några barn eller ev splera hög musik eller bio som jag kommer att göra ;D

detta var inte så stor kostnad i sammanhanget ca 4600

vi valde att skaffa detta !! ::)

förhoppningen är att det kommer var aningen mer ljudisolerat;)

Måste hålla med dom som tycker att det är besvärligt att få info ang byten, revideringar hos Modulent. varför inte ta fram en lista så att kunden kan i lugn och ro kolla vad man vill göra. nu får man tjata känns det som. :-[

Hej igen!
Var i kontakt med Modulent och fick en väldigt bra förklaring till varför man inte skickar listor. Våran säljare sa även att det finns inte för många frågor, så jag backar ang min åsikt. Vi ser fram mot att komma igång nu när vi äntligen bestämt oss.
:)

kimpa skrev:
Hej igen!
Var i kontakt med Modulent och fick en väldigt bra förklaring till varför man inte skickar listor. Våran säljare sa även att det finns inte för många frågor, så jag backar ang min åsikt. Vi ser fram mot att komma igång nu när vi äntligen bestämt oss.
:)
Vad hade han/hon för förklaring?
För övrigt tycker jag att Hjältevadshus har en fördömlig tillvalslista (i excelformat).

Planerar att bygga ett allegro. Har fått en jättebra tillvalslista från vår säljare i exelformat. Bara att kryssa i vad man vill ha och du ser priserna direkt.

Ett tips kan ju vara att läsa kontraktet noga om vad som gäller för inflyttningsdag.

http://sydsvenskan.se/hus/article130206.ece

Många tolkar nog "avtalad tillträdesdag" som att huset ska vara klart då, men det gör inte Modulent!

Vi lyckades pruta 41000kr utan att vara visninghus.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.