hur kan du veta om det är likriktare eller växelström elsvets. o pinnar funkar inte på ac. ac är för trubbeljobb typ under vatten

Det svamlas lite mycket här nu. Om du skriver lite mer sammanhängade och förklarade så kan det hjälpa TS.
Det finns AC MMA som fungerar, så såg världen ut fram tills likriktaren kom efter världskriget.
AC fungerar fortfarande, men behöver vara en kralligare maskin än de små läskbackarna som låter som en humla.
Man måste köra med elektroder som är avsedda för AC, annars är det blir det kattskit som resultat.

150A likriktare svetsar man bonnajärn med tills det glöder. Inga problem.
Övning ger färdighet. Köp några kilo skrot och svetsa lite i, kolla på de rekomenderade youtubekanalerna, och lär dig lyssna efter ljudet, och hur svetsarna ska se ut.

Mitt råd är att även köpa en automatsksvets hjälm, jag köpte en billig på verktygsboden som funkar bra. Meltolit har svetspinnar som är lättjobbade, sådana använder smederna på jobbet och dom fumkar även för mej som är en glad svetsamatör.

• Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
TbLjp skrev:
Mitt råd är att även köpa en automatsksvets hjälm, jag köpte en billig på verktygsboden som funkar bra. Meltolit har svetspinnar som är lättjobbade, sådana använder smederna på jobbet och dom fumkar även för mej som är en glad svetsamatör.
Ett mycket bra tips ang svetshjälmen!
Automatiska svetshjälmar måste vara den bästa uppfinningen sedan färdigskivat bröd!

Majgårdarna
Om du är sugen på en bra hjälm har jag en speedglas med flexviev till salu. Med friskluft tillsats om du vill.
Bra pris..Skicka pm

kanske lika bra att köra med gammelsvetsen då bara :) Men automatsvetshjälmarna är riktigt fina. Kanske man skulle satsa på en sån iaf, lär ju underlätta en del :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.