6 074 läst ·
42 svar
6k läst
42 svar
Köpråd luft luft värmepump
Jag köpte en R35 från polarpumpen och har kollat på daikins hemsida att det är samma pump och innehåll som Caldo R35. Jag fick ge komplett med installation 19500 och då ingår väggstativ, vibrationsdämpare, kanaler och tak till utedel. Det enda jag får köpa till är framdragning av eluttag.T Thomas' skrev:
Vad fick du ge?
Ok, intressant! Som sagt. Har inte koll på om det stämmer. Men man kan undra då varför dom heter olika???P Putte 9497 skrev:Jag köpte en R35 från polarpumpen och har kollat på daikins hemsida att det är samma pump och innehåll som Caldo R35. Jag fick ge komplett med installation 19500 och då ingår väggstativ, vibrationsdämpare, kanaler och tak till utedel. Det enda jag får köpa till är framdragning av eluttag.
Vad fick du ge?
Jag fick ge 12.000 kr totalt med markstativ och installation.
"Ett högt fläktläge ger en bättre besparing. Det krävs mycket lite energi för att driva fläkten och med ett högt fläktläge sprids luft-luftvärmepumpens värme bättre i huset. Att arbeta med ett högt fläktläge är också mer skonsamt för luft-luftvärmepumpen och kompressorn kan jobba mindre! Att försöka få mycket värme från luft-luftvärmepumpen med en låg fläkthastighet ger dålig effekt och onödigt slitage."useless skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden