25 099 läst ·
73 svar
25k läst
73 svar
Köpråd Laser (avstånd och kryss)
Också intresserad av detta. Vad är nödvändig spec på ett stativ till lasern och var köper jag billigt?pelleulf skrev:
Jag hade tänkt mig ett gammalt kamerastativ som går att ändra från 30cm till 120cm men det kanske inte duger?
Jag tycker fortfarande att Stanley-lasern från Jula är ett jättebra tips.
Det följer ju med bägge sortens stativ.
Den är ljusstark och går att manuellt luta in sneda linjer (genom att varningssignal/blink går att stänga av)
Den lasern saknar möjlighet till att köra med mottagare samt har inga linjer i 90gr vinkel åt något håll förutom krysset.
Men båda dessa egenskaper kostar rätt mycket flis innan man hittar en annan laser som har det.
Den är ljusstark och går att manuellt luta in sneda linjer (genom att varningssignal/blink går att stänga av)
Den lasern saknar möjlighet till att köra med mottagare samt har inga linjer i 90gr vinkel åt något håll förutom krysset.
Men båda dessa egenskaper kostar rätt mycket flis innan man hittar en annan laser som har det.
Hittar inte den hos Jula?Mikael_L skrev:Jag tycker fortfarande att Stanley-lasern från Jula är ett jättebra tips.
http://www.jula.se/handverktyg/mat-och-laserverktyg/
Hittar inte den hos Jula?Mikael_L skrev:Jag tycker fortfarande att Stanley-lasern från Jula är ett jättebra tips.
Har du någon mer info om den så jag kan leta på annat håll?
Bra laser men blir super med BM1 Wall Mount.Suhagg skrev:
BM1 kan man lätt ställa in höjden och man kan ha den på golvet, på stativ eller på väggen.
BM1 Wall Mount ser du här:
http://www.toolstop.co.uk/bosch-bl2l-laser-level-bm1-wall-mount-p6231?currency=GBP
Om Wall Bracket är BM1 så är priset bra.
Bosch B2 är väl en utgående modell som det finns restpartier av, bara att fynda. GLL2-50 kostar minst 2500............
Annars så tycker jag att Den gröna PCL20 med alla tillbehör känns som det mest prisvärda idag. (Nu när Stanley försvann från Jula)
Annars så tycker jag att Den gröna PCL20 med alla tillbehör känns som det mest prisvärda idag. (Nu när Stanley försvann från Jula)
Men dessa stativ som bara är 150 duger det?Nimajneb skrev:
Skulle tro att det räcker, man kan ju alltid palla upp stativet på något, använda väggfäste eller komplettera med et golv-tak stativ.Suhagg skrev:
Finns visst även olika kvalitet på golvstativet. olika alternativ o priser finns här:
http://heimwerker.shop.ebay.de/Heim...=pcl+20&_catref=1&_sop=2&_trksid=p3286.c0.m14t.