pelleulf skrev:
Takstötta har jag också sett, men det är ju inte alltid man har ett plant tak att stötta mot... Är det ngn. som vet ett stadigt stativ som kan bli iaf. 2 meter. Helst utan att det kostar skjortan?
PS. pulsfunktionen på FL-40 är till för mottagaren, annars funkar inte den Ds.
/ pelleulf
Också intresserad av detta. Vad är nödvändig spec på ett stativ till lasern och var köper jag billigt?

Jag hade tänkt mig ett gammalt kamerastativ som går att ändra från 30cm till 120cm men det kanske inte duger?

Snailman
Än så länge så har jag klarat mig med ett kamerastativ...

Jag upplever allt som oftast att kamerastativet är för lågt. Därav mitt intresse för en golv/tak-stötta.

Mikael_L
Jag tycker fortfarande att Stanley-lasern från Jula är ett jättebra tips.
Det följer ju med bägge sortens stativ.
Den är ljusstark och går att manuellt luta in sneda linjer (genom att varningssignal/blink går att stänga av)

Den lasern saknar möjlighet till att köra med mottagare samt har inga linjer i 90gr vinkel åt något håll förutom krysset.
Men båda dessa egenskaper kostar rätt mycket flis innan man hittar en annan laser som har det.

Mikael_L skrev:
Den är ljusstark och går att manuellt luta in sneda linjer (genom att varningssignal/blink går att stänga av)

Den lasern saknar möjlighet till att köra med mottagare samt har inga linjer i 90gr vinkel åt något håll förutom krysset.
Men båda dessa egenskaper kostar rätt mycket flis innan man hittar en annan laser som har det.
Hittar inte den hos Jula?
http://www.jula.se/handverktyg/mat-och-laserverktyg/

Mikael_L skrev:

Hittar inte den hos Jula?
Har du någon mer info om den så jag kan leta på annat håll?

Mikael_L
Nä nu hittar jag den inte heller. Länken jag postade tidiagre fungerar inte heller.

Då har dom väl slut ... :(

Suhagg skrev:
Är denna ett bra val?

Har ett gammal kamerastativ duger det att använda eller är det kinkigt?

Bosch BL2LWM Professional Laser Level 10mtr Range & Wall Bracket£108.12
[länk]
Bra laser men blir super med BM1 Wall Mount.
BM1 kan man lätt ställa in höjden och man kan ha den på golvet, på stativ eller på väggen.
BM1 Wall Mount ser du här:
http://www.toolstop.co.uk/bosch-bl2l-laser-level-bm1-wall-mount-p6231?currency=GBP
Om Wall Bracket är BM1 så är priset bra.

Bosch B2 är väl en utgående modell som det finns restpartier av, bara att fynda. GLL2-50 kostar minst 2500............

Annars så tycker jag att Den gröna PCL20 med alla tillbehör känns som det mest prisvärda idag. (Nu när Stanley försvann från Jula)

Snailman: är det leican du syftar på? Jag har inte haft något problem med min... vad hände?

Nimajneb skrev:
Bosch B2 är väl en utgående modell som det finns restpartier av, bara att fynda. GLL2-50 kostar minst 2500............

Annars så tycker jag att Den gröna PCL20 med alla tillbehör känns som det mest prisvärda idag. (Nu när Stanley försvann från Jula)
Men dessa stativ som bara är 150 duger det?

Snailman
nino skrev:
Snailman: är det leican du syftar på? Jag har inte haft något problem med min... vad hände?
plastspaken som man låser nivelleringen med pajade...

ok inget som gick på garantin då?

Snailman
Det är väl troligt, har inte haft tid med det ännu...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.