Hej!
Jag är på gång att investera i en kantputs. Har följt begagnadmarknaden ett tag men tycker inte det kommer ut något intressant.
Funderar på att köpa en Kinamaskin. Här skriker vissa av er rakt ut förstår jag. Modellen jag tittat på är :
Den verkar finnas i hela världen ombrandad till grizzly, axminster europac, holzmann.
Jag tänkte i så fall köpa den från duabhuset eller förmodligen swedendro (har fått bättre service där). Enligt swedendro hade de inte varit några problem med modellen. Tyvärr har den vickande oscillation men det verkar vara det man får i den prisklassen.
Omdömmen som jag hittat har varit övervägande positiva.
16000 +moms ligger den på.
Så vad tror ni?
Jag är på gång att investera i en kantputs. Har följt begagnadmarknaden ett tag men tycker inte det kommer ut något intressant.
Funderar på att köpa en Kinamaskin. Här skriker vissa av er rakt ut förstår jag. Modellen jag tittat på är :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den verkar finnas i hela världen ombrandad till grizzly, axminster europac, holzmann.
Jag tänkte i så fall köpa den från duabhuset eller förmodligen swedendro (har fått bättre service där). Enligt swedendro hade de inte varit några problem med modellen. Tyvärr har den vickande oscillation men det verkar vara det man får i den prisklassen.
Omdömmen som jag hittat har varit övervägande positiva.
16000 +moms ligger den på.
Så vad tror ni?
Jag köpte en begagnad gjutjärnsmaskin som jag renovera upp. Den fungerar riktigt bra nu. Jag hade inte köpt en utan dubbla sidor. Där slipandet går i en triangel och ena sidan har två anhåll. Som en rikthyvel fast med slipband.
det är det jag använder mest.
det är det jag använder mest.
https://www.byggahus.se/forum/threads/renovering-av-samco-kantputs-behoever-hjaelp.315321/
här är den maskin jag köpte samt lite fix om du är intresserad.
här är den maskin jag köpte samt lite fix om du är intresserad.
Hej
Den bästa kantputsen i mitt tycke är en Bjärnums kantputs riktigt stadig och bra maskin.
Har själv två sådana den ena köptes ny på 80-talet har aldrig krånglat.
Ocilationen är mekanisk.
Många nya kantputsar har en pneumatisk ocilation som brukar krångla med tiden.
Den bästa kantputsen i mitt tycke är en Bjärnums kantputs riktigt stadig och bra maskin.
Har själv två sådana den ena köptes ny på 80-talet har aldrig krånglat.
Ocilationen är mekanisk.
Många nya kantputsar har en pneumatisk ocilation som brukar krångla med tiden.
Bra info. Du kan väl höra av dig när du insett att två kantputsar är en för mycket...S sweden skrev:
Klicka här för att svara