Jag har Collingwood H2PRO med egen 220-driver på varje spot. Dom sitter både utomhus (överhäng) och inomhus (badrum och klk, med dimmer) men dom har ju tyvärr inte utbytbar lampa och jag vet inte nåt angående plejd-styrning.

T tomas.egnerfors skrev:
Hide-a-light har ute spottar. 230V, GU10 så dimbar med rätt "lampa i" Styr med "vilken puck du vill", jag kör en Z-wave puck i dosa bakom knappen som alla andra spottar i huset.

Edit: korrigerade info angående "lampan"
Jag har också dessa, tycker att det är en fördel att man har en utbytbar lampa så kan man byta om man vill ha en annan färgtemperatur eller styrka. Praktiskt också att bara behöva byta lampan om den lägger av, istället för att behöva byta hela armaturen och försöka få tag på en likadan 5 år senare när de slutat tillverkas 2 år tidigare :)

S S.Hellman skrev:
Jag har också dessa, tycker att det är en fördel att man har en utbytbar lampa så kan man byta om man vill ha en annan färgtemperatur eller styrka. Praktiskt också att bara behöva byta lampan om den lägger av, istället för att behöva byta hela armaturen och försöka få tag på en likadan 5 år senare när de slutat tillverkas 2 år tidigare :)
Tack!
Så det vi letar efter egentligen är spotlights på 12V men med utbytbara ljuskällor ala GU10.
Google google google 😴

T tomas.egnerfors skrev:
Hide-a-light har ute spottar. 230V, GU10 så dimbar med rätt "lampa i" Styr med "vilken puck du vill", jag kör en Z-wave puck i dosa bakom knappen som alla andra spottar i huset.

Edit: korrigerade info angående "lampan"
Kör dom själv fast med fast inbyggd ljuskälla å en Plejd puck astro ur. Funkar kalas

• Gilla
Handymann
  • Laddar…
Blev rekommenderad SG Isosafe DTW av min elektriker. Monterat dessa i kök, badrum och ute i takfoten. Alla bakom plejd. Är extremt nöjd med dessa. DimToWarm funktionen är fantastisk med att spotten ger ett startkt vitt ljus vid full styrka men när man dimrar så får man ett behagligare gult ljus.

• Gilla
Handymann
  • Laddar…
Tycker hide a lite Comfort g3 tilt funkar bra.
Drivdon för kabel och slang samt vidarekoppling, går att vinkla ljuset också på denna.
230v som funkar bra att styra med plejd om man vill köra ex astrour eller dimmra.

Går även bra att köra utan plejd, sen är den oftast drivern som har begränsad livslängd ledden i sig brukar oftast ha L70 50 000 timmar, brukar ta något kraftigare led och köra 70-80% nivå så sparar man livslängden på drivern.

S S.Hellman skrev:
Finns det något namn på dessa Hide-a-lite?
Dribblar bort mig på två röda när jag börjar googla

R rusty skrev:
Finns det något namn på dessa Hide-a-lite?
Dribblar bort mig på två röda när jag börjar googla
Jag köpte dessa:
Hide-a-Lite Comfort Quick Outdoor GU10 Downlight 3000 K Vit
Proffsmagasinet

R rusty skrev:
Hur har ni löst det med den uppenbara risken med bländning i ert fall?
Tanken på ledstrip har absolut funnits men är lite allergisk mot installationer där man valt att låta stripen vara helt synlig
Vi har löst det så att vi har en svartmålad 95x22 trallbräda utanpå alla takstolsändar som också tjänar som monteringsplanka för hängrännan. LED-listen sitter sedan innanför denna planka med ljuset alltså riktat snett upp mot takfoten.

W WiZCoke skrev:
Vi har löst det så att vi har en svartmålad 95x22 trallbräda utanpå alla takstolsändar som också tjänar som monteringsplanka för hängrännan. LED-listen sitter sedan innanför denna planka med ljuset alltså riktat snett upp mot takfoten.
Bild på det och fabrikat på list vore ju grymt
Och bild så menar jag mer på hela huset med ljuset hur det ser ut. Det här med att dölja listen har jag en bra lösning på själv

R rusty skrev:
Bild på det och fabrikat på list vore ju grymt
Och bild så menar jag mer på hela huset med ljuset hur det ser ut. Det här med att dölja listen har jag en bra lösning på själv
Det var lite för många år sedan jag gjorde den så har inget fabrikat men de har ju bara blivit bättre och modernare sen dess ändå.

• Trähus med orange panel och svarta fönsterramar lyser upp mot en mörk natthimmel. Trätrall med stolar framför byggnaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W WiZCoke skrev:
Det var lite för många år sedan jag gjorde den så har inget fabrikat men de har ju bara blivit bättre och modernare sen dess ändå.
Tack för bild.
Där är nog vinkeln på listen a och o, man får prova sig fram där 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.