4 350 läst ·
26 svar
4k läst
26 svar
Köpråd för led-spottar + driver i takfot ute
Jag har också dessa, tycker att det är en fördel att man har en utbytbar lampa så kan man byta om man vill ha en annan färgtemperatur eller styrka. Praktiskt också att bara behöva byta lampan om den lägger av, istället för att behöva byta hela armaturen och försöka få tag på en likadan 5 år senare när de slutat tillverkas 2 år tidigareT tomas.egnerfors skrev:
Tack!S S.Hellman skrev:Jag har också dessa, tycker att det är en fördel att man har en utbytbar lampa så kan man byta om man vill ha en annan färgtemperatur eller styrka. Praktiskt också att bara behöva byta lampan om den lägger av, istället för att behöva byta hela armaturen och försöka få tag på en likadan 5 år senare när de slutat tillverkas 2 år tidigare![]()
Så det vi letar efter egentligen är spotlights på 12V men med utbytbara ljuskällor ala GU10.
Google google google 😴
Kör dom själv fast med fast inbyggd ljuskälla å en Plejd puck astro ur. Funkar kalasT tomas.egnerfors skrev:
Blev rekommenderad SG Isosafe DTW av min elektriker. Monterat dessa i kök, badrum och ute i takfoten. Alla bakom plejd. Är extremt nöjd med dessa. DimToWarm funktionen är fantastisk med att spotten ger ett startkt vitt ljus vid full styrka men när man dimrar så får man ett behagligare gult ljus.
Tycker hide a lite Comfort g3 tilt funkar bra.
Drivdon för kabel och slang samt vidarekoppling, går att vinkla ljuset också på denna.
230v som funkar bra att styra med plejd om man vill köra ex astrour eller dimmra.
Går även bra att köra utan plejd, sen är den oftast drivern som har begränsad livslängd ledden i sig brukar oftast ha L70 50 000 timmar, brukar ta något kraftigare led och köra 70-80% nivå så sparar man livslängden på drivern.
Drivdon för kabel och slang samt vidarekoppling, går att vinkla ljuset också på denna.
230v som funkar bra att styra med plejd om man vill köra ex astrour eller dimmra.
Går även bra att köra utan plejd, sen är den oftast drivern som har begränsad livslängd ledden i sig brukar oftast ha L70 50 000 timmar, brukar ta något kraftigare led och köra 70-80% nivå så sparar man livslängden på drivern.
Finns det något namn på dessa Hide-a-lite?S S.Hellman skrev:Jag har också dessa, tycker att det är en fördel att man har en utbytbar lampa så kan man byta om man vill ha en annan färgtemperatur eller styrka. Praktiskt också att bara behöva byta lampan om den lägger av, istället för att behöva byta hela armaturen och försöka få tag på en likadan 5 år senare när de slutat tillverkas 2 år tidigare![]()
Dribblar bort mig på två röda när jag börjar googla
Vi har löst det så att vi har en svartmålad 95x22 trallbräda utanpå alla takstolsändar som också tjänar som monteringsplanka för hängrännan. LED-listen sitter sedan innanför denna planka med ljuset alltså riktat snett upp mot takfoten.R rusty skrev:
Bild på det och fabrikat på list vore ju grymtW WiZCoke skrev:
Och bild så menar jag mer på hela huset med ljuset hur det ser ut. Det här med att dölja listen har jag en bra lösning på själv
Det var lite för många år sedan jag gjorde den så har inget fabrikat men de har ju bara blivit bättre och modernare sen dess ändå.R rusty skrev:
Klicka här för att svara