Kan någon hjälpa mig med hur jag ska koppla in detta kopplingsur?
Ska använda det till utebelysning på ett garage.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I bilden: svart fas, blå nolla, gul tändtråd och grön lampa. Beroende på hissklämmorna på timern kan du behöva göra förgreningen utanför timern, koppla nollan direkt i nollplinten/skenan etc. Du kan kasta om 3 och 4 men då är 2 spänningssatt vid läge av. Som jag ritade behöver du använda kanal två på timern, vill du använda kanal ett, använd 7 & 8 istället för 3 & 4.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är bättre att använda kanal 1 i första hand. Den föreslagna kop0plingen kommer tyvärr att skapa frågetecken i framtiden. Den som skall programmera timern i framtiden förväntar sig att kanal 1 används i första hand.
 
Och vanligtvis lägger man inkommande fas på 3 eller 7 (även ofta märkt med ett C ) på en växlande kontakt.
 
Tack, då är jag med på hur jag ska göra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.