I bilden: svart fas, blå nolla, gul tändtråd och grön lampa. Beroende på hissklämmorna på timern kan du behöva göra förgreningen utanför timern, koppla nollan direkt i nollplinten/skenan etc. Du kan kasta om 3 och 4 men då är 2 spänningssatt vid läge av. Som jag ritade behöver du använda kanal två på timern, vill du använda kanal ett, använd 7 & 8 istället för 3 & 4.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bättre att använda kanal 1 i första hand. Den föreslagna kop0plingen kommer tyvärr att skapa frågetecken i framtiden. Den som skall programmera timern i framtiden förväntar sig att kanal 1 används i första hand.
Klicka här för att svara
