Hej! Har läst en del äldre trådar för att få till forcerad ventilation i badrum av en takfläkt som i vanliga fall styrs av alliance-fläkt.
Nu har jag skaffat en Plejd CTR-01 som är tänkt att slå på eller av ström (240 V) till ett växlande relä från Kjell (JQX-13F-LY2C https://www.kjell.com/se/produkter/...laer/2-poligt-rela-240-v-ac-10-a-250-v-p36101) för att kunna ge full ström till takfläkten och kringgå den varvtalsreglerande styrningen från köksfläkt.
Kopplingsschemat ser ut som på denna bild
Jag skulle här behöva lite hjälp hur detta kan kopplas? Var ska utgående från Plejd in i reläet och var ska utgående varvtalsregulator in i i reläet?
Kan det stämma att 2 är normally closed och där utgående från varvtalsregulatorn ska in? 4 är NO och dit 240 volt ska in? 6 är utgående till takfläkt och 8 är dit utgående från Plejd ska in?
Nu har jag skaffat en Plejd CTR-01 som är tänkt att slå på eller av ström (240 V) till ett växlande relä från Kjell (JQX-13F-LY2C https://www.kjell.com/se/produkter/...laer/2-poligt-rela-240-v-ac-10-a-250-v-p36101) för att kunna ge full ström till takfläkten och kringgå den varvtalsreglerande styrningen från köksfläkt.
Jag skulle här behöva lite hjälp hur detta kan kopplas? Var ska utgående från Plejd in i reläet och var ska utgående varvtalsregulator in i i reläet?
Kan det stämma att 2 är normally closed och där utgående från varvtalsregulatorn ska in? 4 är NO och dit 240 volt ska in? 6 är utgående till takfläkt och 8 är dit utgående från Plejd ska in?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
8 plejd ut (L)B bygges skrev:Hej! Har läst en del äldre trådar för att få till forcerad ventilation i badrum av en takfläkt som i vanliga fall styrs av alliance-fläkt.
Nu har jag skaffat en Plejd CTR-01 som är tänkt att slå på eller av ström (240 V) till ett växlande relä från Kjell (JQX-13F-LY2C [länk]) för att kunna ge full ström till takfläkten och kringgå den varvtalsreglerande styrningen från köksfläkt.
[bild]
[bild]
7 N och till takfläkt (N)
5 Alliance fäkt IN
6 L (Line 230V)
1, 4 Byglas och sedan till takfläkt (L)
Takfläkt en växlar mellan fast 230V och Alliance inställning beroende på utgången på Plejd
Hej! Nej det var som jag skrev i första i lägget. Funkar kanon, dubbeltryck på Plejd vriddimmer i badrummen triggar CTR och forcerad ventilation med timer inställd i Plejd om 10 min.H Håbbe01 skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara