Hej! Ska byta blandare på toan, nya blandaren har 3/8 flexslang anslutning, ser ut som den gamla flexslangen är kopplad med klämring elr?
Plan adapter? Vet inte fabrikatet på vinkeln..
Hjälp mottages tacksamt🙂 Flexslang och koppling under handfat, klämring och anslutning synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en metallanslutning med märkningen "3/8" som kan vara del av en flexslang för en blandare.
Skapa konto
Flexslang och koppling vid vattenanslutning under handfat. Synlig vinkelfäste och klämring. Bakgrunden visar del av badrumsinredning.
Skapa konto

Ser väl ut som att de på bilden har s.k. slätända, som sitter i en klämringskoppling.
Antingen får du väl byta vinklarna till rätt typ, alternativt om det går att få tag i andra anslutningsslangar (kanske de gamla går att återanvända?)

• Gilla
F.A
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Ser väl ut som att de på bilden har s.k. slätända, som sitter i en klämringskoppling.
Antingen får du väl byta vinklarna till rätt typ, alternativt om det går att få tag i andra anslutningsslangar (kanske de gamla går att återanvända?)
Kanske funkar om nu admiral klämringar funkar i bef vinkel koppling🤷‍♂️ Guldfärgad 10 mm klämring från Admiral, visas i en onlinebutik med pris och lagerstatus.
Skapa konto
Anslutningsadapter för kopparrör, utvändig G10 till Ø10 mm rör, i metall.
Skapa konto

Jag tycker inte att det ser ut som en klämringskoppling.

D Daniel 109 skrev:
Anslutningssats med två metallkopplingar, gängad och slät, med mässingsdetaljer för VVS-installation, visas mot en vit bakgrund.
Skapa konto
Man får återbruka klämmuttern från gamla flexslangen, byta flexslang och använda gamla slangarna är inte ett alt på oras blandare, anslutning är inte åtkommlig på blandaren..

Krilleman
D Daniel 109 skrev:
Jag tycker inte heller det där ser ut som en klämringskoppling.

Min gissning landar på att det är en helt vanlig lekande mutter med gummipackning på 3/8" ändan enligt bild en:

Metallmutter med präglad märkning 3/8 och 10, liknar en lekande mutter med gummipackning.
F F.A skrev:
Hjälp mottages tacksamt🙂
Räcken nya slangarna ner så är det antagligen bara lossa det gamla och skruva dit det nya.

Som redan sagt så ser inte det där ut som klämringsände.

• Gilla
F.A
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.