Hej,
Vi hade en rörmokare som installerade en ny kommod samt tvättställsblandare igår.
1 – Efter installationen har vi mycket lågt vattentryck i sidoduschen, vilket gör den i princip obrukbar. Vet ni vad detta kan bero på? Kan det vara något fel i installationen?
Både tvättställsblandaren och sidoduschen är av modell Gustavsberg Epic.
Vi bor på bottenvåningen med högt vattentryck i fastigheten, och med den tidigare blandaren och sidoduschen från Mora var trycket utmärkt.
2 – En annan fråga: ser installationen av vattenlåset korrekt ut? Vi har fått en Prevex EasyClean installerad. Till skillnad från vår tidigare modell finns det ingen avtagbar del för att rensa. Kan detta bli ett framtida problem?
Stort tack på förhand – och glad midsommar!
Vi hade en rörmokare som installerade en ny kommod samt tvättställsblandare igår.
1 – Efter installationen har vi mycket lågt vattentryck i sidoduschen, vilket gör den i princip obrukbar. Vet ni vad detta kan bero på? Kan det vara något fel i installationen?
Både tvättställsblandaren och sidoduschen är av modell Gustavsberg Epic.
Vi bor på bottenvåningen med högt vattentryck i fastigheten, och med den tidigare blandaren och sidoduschen från Mora var trycket utmärkt.
2 – En annan fråga: ser installationen av vattenlåset korrekt ut? Vi har fått en Prevex EasyClean installerad. Till skillnad från vår tidigare modell finns det ingen avtagbar del för att rensa. Kan detta bli ett framtida problem?
Stort tack på förhand – och glad midsommar!
1: Det kan sitta strypbricka i duschslangens anslutning.
2: Man lyfter upp bottenventilen/vattenlåset rakt upp ur tvättstället, kolla videon på hemsidan,
https://www.prevex.com/sv/produkter/badrum/easyclean/
2: Man lyfter upp bottenventilen/vattenlåset rakt upp ur tvättstället, kolla videon på hemsidan,
https://www.prevex.com/sv/produkter/badrum/easyclean/
Klicka här för att svara


