Luftnippel. En sån här t ex: http://www.rinkabyror.se/artikel/luftnippel-06r/?select=true
Du kommer behöva någon/några övergångar beroende på hur du vill ansluta luftnippeln till det rör du har.
Du kommer behöva någon/några övergångar beroende på hur du vill ansluta luftnippeln till det rör du har.
Ok jag provar detta, följdfrågan blir ju om det är ok att göra som jag tänkt... har en hydrofon som bilden visar (med lite problem därav att jag vill installera denna ventil för att smidigt kunna justera luftkudden). Det vore väldigt enkelt om jag kunde ta och koppla på denna ventil på röret på utsidan där avluftaren sitter, över/under?? . Toppen på tanken går upp i ett urgröpt hål i taket där jag inte kommer åt, botten är ett annat alternativ men det ser härjat ut så ja vågar inte börja srkuva på rören där.... dessutom ett galvat rör med så ja vettiii vad som passar på detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det finns tryckluftsanslutningar typ CEJN eller TEMA med rörgängor, sedan en kulkran eller en backventil och ansluta en kompressor, helst en oljefri.
Protte
Protte
Jag vill kunna felsöka lite, och därför ha påfyllnad oberoenda av nått annat. Smidigaste stället är att sätta en T koppling på röret på utsidan och sätta in en luftpåvyllare där.
Befinlig kompressor borde förövrigt kunna blåsa in luft kan man tycka men tydligen inte med nått direkt tryck...
Befinlig kompressor borde förövrigt kunna blåsa in luft kan man tycka men tydligen inte med nått direkt tryck...
Klicka här för att svara