925 läst ·
25 svar
925 läst
25 svar
Kopplar jag dimmermottagaren rätt?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Bästa svaret
En ev. lösning för att kunna dimma armaturen är att du överger ditt krav på att inte använda Plejd, och installerar en Plejd DAL-01 (DALI-dimmer) samt en väggsändare, WRT-01. Då kan du styra/dimma armaturen trådlöst.
Jag beställde faktiskt den igår! Skulle ha gått att hämta på bauhaus click and collect redan 8 imorse men inte fått sms ännu.E etompau skrev:
Sen hur jag ska koppla den till lampan blir väl ytterligare huvudvärk!😅
Igår kväll kom den äntligen på plats! Nästan 3 dagar för att lösa det, haha.
Köpte en plejd dali som funkade kanon! Går nu att dimma m.m
Nu behöver jag ju plejdifiera resten av köket så jag iaf har kontinuitet där.
Om någon vet vilken plejd man behöver för hide-a-lite spottar i köket, hojta till!
Tack alla för stödet!
Köpte en plejd dali som funkade kanon! Går nu att dimma m.m
Nu behöver jag ju plejdifiera resten av köket så jag iaf har kontinuitet där.
Om någon vet vilken plejd man behöver för hide-a-lite spottar i köket, hojta till!
Tack alla för stödet!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Jag har denna:Bo.Siltberg skrev:
https://www.hidealite.com/sv-se/pro...om-dimbara/jolly-round-_-P2178789#variantlist
7980799 | Jolly Round 350 |
Vi har ju idag ett gammalt elko trådlöst system som jag skall byta ut, vi har alltså inga fasta tryckknappar till spottarna utan sitter just nu en elko trådlös tryckknapp på väggen..E etompau skrev:
Förändrar detta något? Kollar i manualen för CTR-01 och blir lite osäker hur den skall kopplas in..
Edit: Jag vill styra spottarna med samma plejd-dimknappar från den tidigare lampan
CTR-01 kan du styra från andra trådlösa plejd-knappar eller vanlig fast väggbrytare.P pwoblem skrev:Vi har ju idag ett gammalt elko trådlöst system som jag skall byta ut, vi har alltså inga fasta tryckknappar till spottarna utan sitter just nu en elko trådlös tryckknapp på väggen..
Förändrar detta något? Kollar i manualen för CTR-01 och blir lite osäker hur den skall kopplas in..
Edit: Jag vill styra spottarna med samma plejd-dimknappar från den tidigare lampan
CTR-01 lämnar en styrspänning till anslutet drivdon (1-10 V), ung. som du hart gjort med kopplingen till din nya taklampa då med DALI-protokoll.
Tack! Jag drar och nyper en sån och återkommer om jag inte lyckas lösa hur den skall kopplas inE etompau skrev:
Klicka här för att svara