God morgon. Jag bor i 50 tals lägenhet, så 230v 20A kommer från väggen och spisen går att koppla på enfas. Har byglat 1,2 och 3, för att sedan lägga fasen på nr 3 enligt schema. Men det sitter en capacitor över 1,2 och 3, någon som vet vad den gör, som att brygga faserna och att jag inte ska sätta dit byglar??
Tack tack tack.
En annan sak, uttaget på väggen är monterat upp och ner tycker jag, kan ju rinna in fett och börja brinna?
Tack tack tack.
En annan sak, uttaget på väggen är monterat upp och ner tycker jag, kan ju rinna in fett och börja brinna?
Jag gissar att det är någon slags avstörning. Uttager ser ut att vara något eftermonterat. Troligen har spisen från början varit ansluten fast i dosan. Det skall nog rinna bra mycket fett längs väggen innan det blir ett problem i uttaget. Men visst kunde det ha monterats snyggare.
Bry dig inte om den. Sen med uttaget uppochner kanske inte så bra med överkok, men stickpoppen är stor oh går inte att få i om uttaget vändes på plats. Skulle från början satts på annat sätt, för att göra en lång historia kort, kabeln räcker inte att vända/flytta uttaget. Som akut del, tills det vänds med längre kabel, så sätt i proppen och tejpa en plastpåse över.
Klicka här för att svara