1 114 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Koppla vidare i anslutningsdosa
Finns det någon anslutningsdosa för att ansluta apparater, där man kan gå in och ut med utanpåliggande kabel plus den anslutna apparaten? Dvs 2 x EQLK samt en apparatasladd?
Eller går det lika bra att ta en Schneider U56 med dragavlastning för apparatsladden (en varmvattenberedare)? Eller räcker det kanske bara med att klamra sladden? Beredaren är ju inte flyttbar direkt.
Eller går det lika bra att ta en Schneider U56 med dragavlastning för apparatsladden (en varmvattenberedare)? Eller räcker det kanske bara med att klamra sladden? Beredaren är ju inte flyttbar direkt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Sådana fall kan man lösa med en "arbetsbrytare". Annars duger en U-56 med förskruvning, eller gå direkt in i beredaren med en installationskabel om den medger det.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 189 inlägg
Tja, man kan i vanliga villor både ha och mista den skulle jag säga. Om det finns vettiga brytmöjligheter de få tillfällen man behöver arbeta med den så räcker det.
Annars går jag på Bo:s linje: Jag brukar sätta en förskruvning i ett av hålen i dosan istället. Det fungerar utmärkt.
Annars går jag på Bo:s linje: Jag brukar sätta en förskruvning i ett av hålen i dosan istället. Det fungerar utmärkt.
Klicka här för att svara
