J jahallåja skrev:
Nä då, så illa är det inte, men det kan ju bespara dig ett syrligt svar från tillverkaren om du hade tänkt skriva till dem och skälla ut dem för undermålig dokumentation 😀

Det verkar ju dessutom ha inspirerat andra att våga pröva, så bra jobbat och kul att du fick igång den!
Jag skulle aldrig vara en Karen och skriva till dem

• Haha
jahallåja
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Har köpt en Mitsubishi Hero LN25 och följer beskrivningen till punkt och pricka för att koppla upp den till wifi, men det går inte. Blir galen på det. Någon som vet vad som är fel? Någon som varit med om detta innan? Hur löser man det?
Har exakt samma problem nu med min Daisekai. Har ett Asus zenwifi minimesh system. Någon som hittat en lösning?!

Funkade för mig att få igång en. Var fastnar du?

M Mjärn skrev:
Jag har försökt gå in där men då ser det alltid bara ut såhär:
Har samma erfarenhet

P peperoni skrev:
Har samma erfarenhet
Ska testa ett tips ovan att stänga av telefonens mobildata eller försöka med en padda. Elle nån annan webbläsare än Chrome?

Skriver du hela adressen, dvs även "network"?

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
S Srixon skrev:
T.o.m i denna ser jag att det måste vara 2G.
Men, 2G är mobilnätet som man planerar att stänga ner, vilket kan göra att äldre larm och övervakningssystem/ fjärrstyrningar inte funkar längre. Men det har ju inte med 2,4 GHz i ditt wifi att göra, du äger ju själv routern (väl?) och om den kan kommunicera på den frekvensen så ska värmepumpen kunna koppla upp med. Det är nog vanligt att vissa enklare uppkopplade saker i hemmet bara kopplar mot 2,4 GHz, det är dessutom lite längre räckvidd jämfört 5 GHz.

E En glad amatör skrev:
Det är nog vanligt att vissa enklare uppkopplade saker i hemmet bara kopplar mot 2,4 GHz, det är dessutom lite längre räckvidd jämfört 5 GHz.
Det är mer regel än undantag. Dessutom brukar det finnas restriktioner som att man inte kan använda mesh då systemet sätts upp (och ibland att inget 5GHz nätverk med samma SSID finns då man sätter upp nätverket). Restriktionerna brukar vara snarlika då det är samma billiga chip de flesta tillverkarna väljer.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
P
Hade en hel del strul när jag skulle koppla upp mig pga lite oklara instruktioner. För dig som har problem att koppla upp dig till Wifi, gör så här...

1. Håll in knappen på wifi-modulen som finns i själva innedelen till ACn.
2. Nu ska din enhets wifi dyka upp när du tittar i tillgängliga wifi-nätverk i din mobil. Koppla upp dig till den.
3. Starta kameran i mobilen och scanna QR-koden på modulen. Om du får "page not found" när du öppnar webbläsaren, sudda ut allt i adressfältet fram till sista 1:an och lägg till /network: 192.168.11.1/network.
4. På sidan som kommer upp, skriv namnet på ditt wifi-nätverk i hemmet och lösenordet och klicka sen "submit". Du ska inte behöva ange mer än det.
5. Nu bör din AC vara uppkopplad till ditt hemnätverk.
6. Gå till MELCloud Home appen och lägg till din AC. När MAC-adress efterfrågas så är det din AC MAC. Den efterfrågar även serienummer, men detta är din AC ID (enbart siffror), vilket kan vara förvirrande.

Hoppas det funkar. Tycker de har gjort det onödigt krångligt, men när man får det att lira är det väldigt smidigt att ha en app att styra enheten med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.