Det är väl relativt solklart vad som går till vad? Brun-blå-grön/gul matning uppifrån, brun-blå-grön/gul till uttag och svart-blå till strömbrytare.

Omöjligt att uttaget inte har ström men lampan fungerar om allt sitter korrekt längst ner.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
J Jsss skrev:
Tack allihopa Johanox1 å alla andra. Nu är de precis som jag vill ha det. Nollan satt löst
:D:D

J Jsss skrev:
:D:D
Ska ta å dra de lite snyggare än vad det är nu också :D

J Jsss skrev:
Tack allihopa Johanox1 å alla andra. Nu är de precis som jag vill ha det. Nollan satt löst
Vad bra att det fungerar, men nollan har du inte rört? Satt den löst längst uppe? En av de blåa?

Johanox1 Johanox1 skrev:
Vad bra att det fungerar, men nollan har du inte rört? Satt den löst längst uppe? En av de blåa?
denna satt löst

• Elektrisk anslutningsdosa med löst sittande kablar och skruvklämmor, pekpenna pekar på en lös kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jsss skrev:
denna satt löst
Då borde uttaget fungera men inte lampan :D

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Det är inte nollan utan tändtråd från strömbrytaren. Där ser man hur fel det kan bli med att lita på färger.

Jag rekommenderar ändå att du skaffar några Wago och sätter ordentligt.
De två bruna som går ihop längst ner, flytta om möjligt en till andra sidan då slipper de trängas.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är inte nollan utan tändtråd från strömbrytaren. Där ser man hur fel det kan bli med att lita på färger.

Jag rekommenderar ändå att du skaffar några Wago och sätter ordentligt.
De två bruna som går ihop längst ner, flytta om möjligt en till andra sidan då slipper de trängas.
helt rätt. Har wago hemma

• En hög med Wago 221 serie-klämmor spridda på en svart blank yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Johanox1 Johanox1 skrev:
Då borde uttaget fungera men inte lampan :D
Korrekt :D

J Jsss skrev:
Korrekt :D
Vad tur att de finns sånna duktiga å hjälpsamma människor här ute. Tack än en gång

• Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.