Hej!
Jag ska sätta upp en utelampa som styrs av en rörelsevakt från Clas Ohlson (se deras kopplingsschema). Enheterna ska sitta på en tjock betongvägg så kablarna dras utanpå väggen. Jag tror jag har förstått hur fas-nolla-jord ska kopplas ihop. Min fråga är om det inte för rörelsevakten krävs en kabelgenomföring för inkommande el och en för kabeln till lampan? Alternativt två kablar till/från lampan? Det blir inte snyggt oavsett vilket och produkterna ser ut att bara vara gjorda för en kabelgenomdragning.
Jag ska sätta upp en utelampa som styrs av en rörelsevakt från Clas Ohlson (se deras kopplingsschema). Enheterna ska sitta på en tjock betongvägg så kablarna dras utanpå väggen. Jag tror jag har förstått hur fas-nolla-jord ska kopplas ihop. Min fråga är om det inte för rörelsevakten krävs en kabelgenomföring för inkommande el och en för kabeln till lampan? Alternativt två kablar till/från lampan? Det blir inte snyggt oavsett vilket och produkterna ser ut att bara vara gjorda för en kabelgenomdragning.
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Det går ju att dosa av där matningen kommer ut etc. Kanske till och med på insidan.
Blir endast en extra kabel till rörelsevakten då.
Detta förutsätter ju att utearmaturen matas med en egen kabel som inte matar uttag och annat på vägen.
Blir endast en extra kabel till rörelsevakten då.
Detta förutsätter ju att utearmaturen matas med en egen kabel som inte matar uttag och annat på vägen.
Klicka här för att svara
