Går det bra att leda takvatten som har papptak till en fiskdamm med storlek c:a 2000 liter.
Mvh
Ulf S
 
Ucs Ucs skrev:
Går det bra att leda takvatten som har papptak till en fiskdamm med storlek c:a 2000 liter.
Mvh
Ulf S
Edditera rubriken ! För övrigt tror jag det går bra.
 
Vad är anledning till att du vill leda vattnet från taket till dammen?
Har du ett stort tak kanske det blir för mycket vatten i dammen. Kanske följder det också med oönskade partiklar från papptaket ner i dammen.
 
Det är inget fel i att göra så, men du får ju en massa onödiga saker i dammen om du inte filtrerar det.
Det är kanske bättre att köpa en billig dränkbar pump och hissa ner den i dagvattenbrunnen istället, och pumpa det till brunnen genom filter.
Du kan ju göra det lite halvsnyggt med nergrävd pemslang och koppla den till en liten staty (grabb som pinkar tex) :rofl:
 
Fiskarna tål nog inte större mängder rakvatten.

Takavvattning funkar utmärkt att köra ut i dammen.
 
  • Haha
D09
  • Laddar…
Ursäkta! Rubriken ska vara "Koppla takvatten till fiskdamm".
Det är ett mindre uthus 12kvm med sadeltak och ytpapp. Slipper ju på detta sätt fylla på dammen, har ett utlopp så det kan aldrig rinna över.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.