1 428 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Koppla rakvatten till fiskdamm.
Vad är anledning till att du vill leda vattnet från taket till dammen?
Har du ett stort tak kanske det blir för mycket vatten i dammen. Kanske följder det också med oönskade partiklar från papptaket ner i dammen.
Har du ett stort tak kanske det blir för mycket vatten i dammen. Kanske följder det också med oönskade partiklar från papptaket ner i dammen.
Det är inget fel i att göra så, men du får ju en massa onödiga saker i dammen om du inte filtrerar det.
Det är kanske bättre att köpa en billig dränkbar pump och hissa ner den i dagvattenbrunnen istället, och pumpa det till brunnen genom filter.
Du kan ju göra det lite halvsnyggt med nergrävd pemslang och koppla den till en liten staty (grabb som pinkar tex)
Det är kanske bättre att köpa en billig dränkbar pump och hissa ner den i dagvattenbrunnen istället, och pumpa det till brunnen genom filter.
Du kan ju göra det lite halvsnyggt med nergrävd pemslang och koppla den till en liten staty (grabb som pinkar tex)
Fiskarna tål nog inte större mängder rakvatten.
Takavvattning funkar utmärkt att köra ut i dammen.
Takavvattning funkar utmärkt att köra ut i dammen.
Klicka här för att svara
