Ska koppla in vatten till tvättmaskinen, ha dragit fram pex men har nog missat att köpa något eller har jag köpt fel grejer.
Detta har jag köpt, vad behöver jag komplettera med?
Detta har jag köpt, vad behöver jag komplettera med?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Tappventilen har vad jag kan utläsa inte kopplingsände för klämringskoppling. Nedan nippel borde lösa det. Muttern som följer med läggs åt sidan och väggbrickans används istället.
https://www.biltema.se/bygg/vvs/rorinstallationer/klamringskopplingar/nippel-hona-2000017905
Har ingen koll på Biltemas rörgrejor men exempelvis Vatette har tappventiler med antingen rörgänga eller klämringsände man kan välja mellan.
https://www.biltema.se/bygg/vvs/rorinstallationer/klamringskopplingar/nippel-hona-2000017905
Logga in
Skapa konto
Har ingen koll på Biltemas rörgrejor men exempelvis Vatette har tappventiler med antingen rörgänga eller klämringsände man kan välja mellan.
Bernieberg skrev:
Tappventilen har vad jag kan utläsa inte kopplingsände för klämringskoppling. Nedan nippel borde lösa det. Muttern som följer med läggs åt sidan och väggbrickans används istället.
[länk]
[bild]
Ok, tack. Får köpa en sådan imorgon, kommer jag behöva lin mellan tappventil och nippel?Bernieberg skrev:
[länk]
[bild]
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden