Har en Weber Genesis och en pizzaugn som båda drivs av gasol. Kan man på något smidigt sätt koppla på båda på en och samma gasoltub?

Jag kopplade ett t-stycke för gasol på gasolslangen, och en snabbkoppling för gasol så jag kan växla mellan pizzaugn och wok brännare. Det är bara 50 mbar i slangen och utomhus, minimala risker.

• Gilla
VictorF och 1 till
  • Laddar…
PFO PFO skrev:
Jag kopplade ett t-stycke för gasol på gasolslangen, och en snabbkoppling för gasol så jag kan växla mellan pizzaugn och wok brännare. Det är bara 50 mbar i slangen och utomhus, minimala risker.
Låter smart. Har du länkar till liknande produkter?

PFO PFO skrev:
Menar du att du byter under gång med gastillförsel på gång?
Låter rätt farligt. Ha inte barn i närheten, tack!

T Thomas_Blekinge skrev:
Menar du att du byter under gång med gastillförsel på gång?
Låter rätt farligt. Ha inte barn i närheten, tack!
Klart att han byter slang med gasen på, jääääävlar va ljummen!!!! Vart är vi på väg? Det är väl självklart att gasen stängs av.

• Gilla
PFO
  • Laddar…
K Kontoristen7 skrev:
Bor du i Stockholm så kan jag rekommendera att åka till Fogas och förklara ditt problem så löser de det.
Annars kan du beställa på webben: [länk].
En sådan här låter ju bra, men hade varit fint med ventiler på båda ändar för att stänga av och på respektive slang. http://fogas.se/shop/7538---12-60114-t-koppling-pol-vingmutter/

Fyra ventiler med röda vred på en gasolfördelare.
Gasoltuben.se

• Gilla
VictorF
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.