Byggahus.se
Hej!
Jag får det fan inte att lira.

Jag har köpt handfat och kommod på Ikea.
Vattenlås Rännilen. För att då plats med lådor.

Halva kopplingen ner mot avloppet går bra. Jag måste ju komma in mot väggen och det gör jag med Rännilen. Sedan kommer jag ett rör ner.

Därifrån skulle jag behöva köra ett flexibelt rör för jag ska in under ett stycke i kommode och sen ner i avloppet som är 55 mm.

Vad behöver jag köpa för att få ihop det? Det jag köpt får jag inte att lira.

Bilder vid kommod.
Bild in och utvändigt vattenlås
Vattenlås
Det jag köpt


Tack!!


Två förpackade vita plaströr, böjningsbara, sannolikt avloppsrörskopplingar, på en vävd yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av ett rum med vit diskbänk, svartvit klinkergolv och ett dräneringshål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kylskåpsbotten, grått golvplattor, vita avståndsbitar, installation eller reparation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett handfatsskåp med rör, vattenlås och avstängningsventil för vatten, i enkel installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vita PVC-rör och böjar med måttangivelser på en grå soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för svar!
Tänkte det men den är i samma dimension. Ocj skulle jag kapa stosen på slangen så blir det inte tätt.

Har fan ingen aning, haha! Vit rörkonstruktion nära plastflaska med delvis synlig etikett, oskarp bakgrund, inomhus, detaljorienterad komposition.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på vit plastflaska och rör, möjligtvis en del av en medicinsk apparat eller maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit VVS avloppsrör under handfat, rostfritt flexibla vattenledningar, installeringsdetaljer, grått skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Tack för svar!
Tänkte det men den är i samma dimension. Ocj skulle jag kapa stosen på slangen så blir det inte tätt.

Har fan ingen aning, haha![bild][bild][bild]
Haha konstiga dimensioner. Okej du kan förlänga röret ned med den andra som följer med (kap i rätt höjd) och sätta på bojen som följer med gummi ring. Men du måste sedan gå över till 40mm delar och du behöver även ringen jag länkade för att den ska passa till din 50mm muff i golvet.
 
Eller om du kapa röret du har stoppat in högre upp och sätta på böjen som följer med men du måste kapa av böjen. Den bit där gummiringen sitter passar i en 32mm dubbel muff sedan kommer din slang passar i andra sidan 32mm dubbelmuffen och köp ringen jag länkade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.