Grå ligger som l3 sedan tidigare, jag måste lägga alltså om dennna till nollplinten?useless skrev:
I lägenheterna vi brukar installera lägger vi vanligtvis 2 faser, nolla, jord till spis och den 3e fasen går vidare till uttag för ugn, tyckte det kändes konstigt med 2 nollor, därav frågan..
Den låg tidigare som L3 till det gamla uttaget, det jag menar är om jag ska lägga om det i centralen, alltså grå från nuvarande säkring till nollplinten istället.
Ja nu har dom som vet och kan kommit in som vanligt och ska komma med allt och inget. Det är ett fritt forum och alla får skriva precis vad dom vill. Men ser JAG att en lösning är på väg, så går inte jag in och skriver. Det kan förvilla en TS som frågar och det ska man undvika. Så fortsätt ni med att skriva det som framkommit tidigare i tråden.
Är inte snarstucken och backar gärna ur, när det ska vara kanske 5 -10 stycken som ska skriva, även lika med det som skrevs tidigare i en tråd.
Är inte snarstucken och backar gärna ur, när det ska vara kanske 5 -10 stycken som ska skriva, även lika med det som skrevs tidigare i en tråd.
Du ska inte ändra nånting i den fasta installationen. Bara koppla spisens sladd enligt anvisningarna.Hemmapularnn skrev:
Om det är för svårt så rekommenderar jag att du låter en elektriker göra det.
Är elektriker men lärling. Det jag inte förstår är hur jag ska lägga grå ihop med noll från dosan då ”inkommande” grå till dosan är L3
Eller ska jag lägga bara lägga ihop GRÅ och BLÅ från spishällen med neutrall från dosan?
Eller ska jag lägga bara lägga ihop GRÅ och BLÅ från spishällen med neutrall från dosan?
Då förstår jag helt, inser nu att jag kollat för snabbt på bilden haha..
Grå och blå ska alltså ihop med nollan, L3 lägger jag ur i dosan.
Grå och blå ska alltså ihop med nollan, L3 lägger jag ur i dosan.
Lägger ur den med wago i dosan?
Finns det inget uttag?
