Hej,

Jag tänkte byta ut ett par ”dumma” dosdimmrar mot Shelley 3. Jag känner mig egentligen helt säker på hur jag ska göra, men någon vänlig själ som är kunnig får gärna bekräfta att jag tänker rätt.

Malmbergs - Shelley
L - L
N - N
X (lampsymbol) - 0
P - S1

Dessa 4 kablar flyttas bara ifrån gamla till nya på rätt symboler/betäckningar.

Allt annat ser ut att vara gjort på tidigare installationen, som att koppla ihop lasten med neutral etc.

Bifogar lite bilder.

Mvh

• Shelley 3 installationsenhet med elektriska ledningar synliga, detaljerat kopplingsschema på enheten; vägguttag ses i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grön Shelly Dimmer Gen3 liggande på ett träbord med anslutningsterminaler märkta L, N, O, S2, S1 och specifikationer för ström och temperatur.
    Skapa konto
  • En elinstallation med kablar och en Shelly 3-dimmer i en väggöppning bredvid en annan kopplingsenhet.
    Skapa konto
  • Elinstallation med vy av dosdimmerkoppling, visande kabelanslutningar och betäckningar för en Shelley 3 installation.
    Skapa konto
H HomeCraft skrev:
Hej,

Jag tänkte byta ut ett par ”dumma” dosdimmrar mot Shelley 3. Jag känner mig egentligen helt säker på hur jag ska göra, men någon vänlig själ som är kunnig får gärna bekräfta att jag tänker rätt.

Malmbergs - Shelley
L - L
N - N
X (lampsymbol) - 0
P - S1

Dessa 4 kablar flyttas bara ifrån gamla till nya på rätt symboler/betäckningar.

Allt annat ser ut att vara gjort på tidigare installationen, som att koppla ihop lasten med neutral etc.

Bifogar lite bilder.

Mvh
Mod kan stänga tråden. Jag prövade och det fungerade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.