1 449 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Koppla in pax på toalett (infällt/utanpå)
Hej.
Jag har infälld el i hela badrummet förutom till varmvattenberedaren som hänger på väggen.
Beredaren är inkopplad via en brytare och anslutningsdosa till utanpåliggande kabel.
Planen är att byta brytaren till en kronbrytare och en anslutningsdosa med dubbla utgångar, en till fuktstyrd pax och en till beredaren.
Är detta ett vettigt sätt om man vill göra det enkelt?
Skall jag istället satsa på att dra från infällda elen från takbelysningen och göra paxen tidsstyrd?
Jag har infälld el i hela badrummet förutom till varmvattenberedaren som hänger på väggen.
Beredaren är inkopplad via en brytare och anslutningsdosa till utanpåliggande kabel.
Planen är att byta brytaren till en kronbrytare och en anslutningsdosa med dubbla utgångar, en till fuktstyrd pax och en till beredaren.
Är detta ett vettigt sätt om man vill göra det enkelt?
Skall jag istället satsa på att dra från infällda elen från takbelysningen och göra paxen tidsstyrd?
Om det är en 230V-beredare är det fullt möjligt att koppla fläkten på den matningen.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det är en 230 beredare. Jag satt just och ritade och det slog mig att det tillkommer en tråd om jag skall ta ström från lampan.
Tändtråden från lampan styr väl paxen men paxen skall väl ha konstant matning?
Tändtråden från lampan styr väl paxen men paxen skall väl ha konstant matning?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden