Jag tänkte dra varm- och kallvatten till vidbyggt garage och undrar hur man bäst löser det. I tvättstugan som ligger vägg i vägg med garaget har vi blandare (se bild). Ytterdiameter på rören är 15mm. Kopplar jag bara på någon slags t-koppling där? Vilka andra komponenter behöver jag ha? Finns det ett bättre sätt att göra det på?
Vatette är godkänt att koppla rakt på PEX med deras klämringskopplingar. PEX-stödhylsa måste dock användas.
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_1_1940105.pdf
Jag brukar dock alltid rekommendera att använda kopplingsset Vatette Plast! I dessa behöver du inga extra lösa stödhylsor.
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_1_1873800.pdf
Hur ska du dra in vattnet i garaget?! Vart kommer det vattnet ifrån och vilket material?
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_1_1940105.pdf
Jag brukar dock alltid rekommendera att använda kopplingsset Vatette Plast! I dessa behöver du inga extra lösa stödhylsor.
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_1_1873800.pdf
Hur ska du dra in vattnet i garaget?! Vart kommer det vattnet ifrån och vilket material?
Perfekt, ska kolla upp det där!
Vattnet ska tas från kopplingen på bilden, dras genom väggen i tvättstugan till garaget på ansan sidan väggen. Sen tänkte jag bara dra pexslangen längs med väggen till stället där jag ska ha blandaren. Låter det ok? Har ingen aning om hur man bör göra...
Vattnet ska tas från kopplingen på bilden, dras genom väggen i tvättstugan till garaget på ansan sidan väggen. Sen tänkte jag bara dra pexslangen längs med väggen till stället där jag ska ha blandaren. Låter det ok? Har ingen aning om hur man bör göra...
Klicka här för att svara
