Hej!
Hjälp.
Rörmokaren har varit här och han berättade att han kunde inte koppla in vår nya hydropress på grund av att röret/slangen från brunnen är 32 mm och det finns inga kopplingar som passar.
Bakgrunden är att det har brunnit i vårt vattenrum. Röret från brunnen kan ha blivit skadat av värmen, men själva kopplingen ser faktiskt oskadad ut eller? Rörmokaren provade att koppla ihop med plaströret, men han sa att det läckte lite lite grann. Hans rekommendation är att byta ut hela röret.
Jag tycker att man borde byta ut själva kopplingen som sitter på Plaströret och sen testa för det måste väl finnas kopplingar som passar till ett 32 millimeter plaströr?
 
seijsing seijsing skrev:
Hej!
Hjälp.
Rörmokaren har varit här och han berättade att han kunde inte koppla in vår nya hydropress på grund av att röret/slangen från brunnen är 32 mm och det finns inga kopplingar som passar.
Bakgrunden är att det har brunnit i vårt vattenrum. Röret från brunnen kan ha blivit skadat av värmen, men själva kopplingen ser faktiskt oskadad ut eller? Rörmokaren provade att koppla ihop med plaströret, men han sa att det läckte lite lite grann. Hans rekommendation är att byta ut hela röret.
Jag tycker att man borde byta ut själva kopplingen som sitter på Plaströret och sen testa för det måste väl finnas kopplingar som passar till ett 32 millimeter plaströr?
 
V Vector skrev:
Det kan ju inte vara så att röris sa att det inte finns kopplingar för 32mm plastslang. Finns massor...
[länk]
Sant. 34 sa han. Men gissar mer på 35 mm. Det var en ung grabb i telefonen.
Kan jag radera eller ändra mitt inlägg så rubriken blir rätt?
 
seijsing seijsing skrev:
Sant. 34 sa han. Men gissar mer på 35 mm. Det var en ung grabb i telefonen.
Kan jag radera eller ändra mitt inlägg så rubriken blir rätt?
Oavsett verkar du ju ha delarna där från gamla kopplingen mot flexslangen. Det bör inte vara några större problem att få det tätt. Annars får du skaffar en ny koppling som passar mot röret oberoende om det är 32 eller 35 mm tex PRK är lämpligt där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.