Hej!
Hjälp.
Rörmokaren har varit här och han berättade att han kunde inte koppla in vår nya hydropress på grund av att röret/slangen från brunnen är 32 mm och det finns inga kopplingar som passar.
Bakgrunden är att det har brunnit i vårt vattenrum. Röret från brunnen kan ha blivit skadat av värmen, men själva kopplingen ser faktiskt oskadad ut eller? Rörmokaren provade att koppla ihop med plaströret, men han sa att det läckte lite lite grann. Hans rekommendation är att byta ut hela röret.
Jag tycker att man borde byta ut själva kopplingen som sitter på Plaströret och sen testa för det måste väl finnas kopplingar som passar till ett 32 millimeter plaströr?
Hjälp.
Rörmokaren har varit här och han berättade att han kunde inte koppla in vår nya hydropress på grund av att röret/slangen från brunnen är 32 mm och det finns inga kopplingar som passar.
Bakgrunden är att det har brunnit i vårt vattenrum. Röret från brunnen kan ha blivit skadat av värmen, men själva kopplingen ser faktiskt oskadad ut eller? Rörmokaren provade att koppla ihop med plaströret, men han sa att det läckte lite lite grann. Hans rekommendation är att byta ut hela röret.
Jag tycker att man borde byta ut själva kopplingen som sitter på Plaströret och sen testa för det måste väl finnas kopplingar som passar till ett 32 millimeter plaströr?
seijsing skrev:
Hej!
Hjälp.
Rörmokaren har varit här och han berättade att han kunde inte koppla in vår nya hydropress på grund av att röret/slangen från brunnen är 32 mm och det finns inga kopplingar som passar.
Bakgrunden är att det har brunnit i vårt vattenrum. Röret från brunnen kan ha blivit skadat av värmen, men själva kopplingen ser faktiskt oskadad ut eller? Rörmokaren provade att koppla ihop med plaströret, men han sa att det läckte lite lite grann. Hans rekommendation är att byta ut hela röret.
Jag tycker att man borde byta ut själva kopplingen som sitter på Plaströret och sen testa för det måste väl finnas kopplingar som passar till ett 32 millimeter plaströr?
Oavsett verkar du ju ha delarna där från gamla kopplingen mot flexslangen. Det bör inte vara några större problem att få det tätt. Annars får du skaffar en ny koppling som passar mot röret oberoende om det är 32 eller 35 mm tex PRK är lämpligt där.seijsing skrev:
Har vid något tillfälle använt vatette 35mm koppling på plastslang
https://www.vvsochbad.se/vatette-ra...MI1YrxtOXSjAMVtEeRBR1vwRaKEAQYHCABEgK7L_D_BwE Annars finns ju någon slags universialkoppling som tar flera olika dimensioner.
https://www.vvsochbad.se/vatette-ra...MI1YrxtOXSjAMVtEeRBR1vwRaKEAQYHCABEgK7L_D_BwE Annars finns ju någon slags universialkoppling som tar flera olika dimensioner.
Klicka här för att svara
