Hej.

För två år sedan byggde vi till med ett isolerat uterum. I samband med gjutningen av plattan så la vi in slingor för golvvärme för framtida bruk. Nu har ekonomin stabiliserats så jag tänkte koppla in golvvärmeslingorna i befinlingt radiatorsystem.

Nu skulle jag behöva hjälp med tipps på hur man kopplar plaströren mot vattenrör och sedan drar rör från väggen där slingorna kommer in/ut till platsen där jag kopplar ihop pryttlarna.

Vad behöver jag för material, vad är viktigt att tänka på mm?

Det verkar som om slingan är gasfylld, luktar skarpt om jag öppnar ventilen. Företaget som hjälpte mej att bygga uterummet har gått i KK så där kan jag ej få hjälp.

Se bifogade filer

Mvh Frippe

• IMAG0352.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0355.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Hej.

Tillverkaren är Altech, Pex-A 5 layer, 16x2,0 mm.

Mitt bekymmer är inte att koppla in i befintligt system. Jag har jordvärme och plats för anslutning av fler slingor.

Mitt bekymmer är att jag inte vet hur jag tar hand om dessa slangar som kommer ut ut väggen...
Jag vill på ett säkert och (helst) snyggt sätt kopplar in slangarna till rör som sedan kopplas in i befintligt system.

Krilleman
Är du helt säker på att du ska koppla in dig på ditt befintliga värmesystem? :confused:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.