Hej igen alla.
Då min gamla fläkt rasat, har jag köpt in en bättre begagnad franke-kåpa med fläkt för extern motor.
Då jag monterade ner den gamla ser jag att det går in två kablar i kopplingsplinten från ovansidan och sedan en kabel med 5 sladdar som går in från undersidan (själva fläkten).
Den ena övre kabeln kommer från matningen och den andra hör till styrning av fläkten på vinden, så långt är jag med.
Men nu ser jag att den nya fläkten bara har 4 kablar, varav den svarta är märkt med följande text "Endast för styrning, får ej kopplas till elektricitet!".
Såååå. Nu undrar jag var jag skall montera denna svarta från fläkten till plinten, då det finns två alternativ.. Någon som kan hjälpa mig ut här lite?
Bilder nedan
Tack på förhand!
B.