Sommarvattnet kom inte igång, pumpen krånglade. En av grannarna köpte en bättre begagnad Grundfos CRIE 5-16 men den har (för mig) lite udda kopplingar.
Enligt spec är det typ PJE, storlek PN32.
Vad behövs för att koppla den på svarta PEM-rör?
/Höghus
Enligt spec är det typ PJE, storlek PN32.
Vad behövs för att koppla den på svarta PEM-rör?
/Höghus
Pn32 är tryckklassen, 32bar. Säger inget om storlek.
Googlar man pumpen så ska det vara victaulic 42.4mm, eller 1 1/4 tum. Verkar verkligen vara en udda dimension. Jag hittade dåligt med delar / adapters. Jag hade nog åkt till en välsorterad rörfirma och pratat med dem.
Googlar man pumpen så ska det vara victaulic 42.4mm, eller 1 1/4 tum. Verkar verkligen vara en udda dimension. Jag hittade dåligt med delar / adapters. Jag hade nog åkt till en välsorterad rörfirma och pratat med dem.
Nej tyvärr, det är nån special industrimodell, Victualic typ 77.H håbbe1961 skrev:
På bilden ser du hur en klämma ser ut.
Tanken är att skarva metallrör och klämman låser fast rör och koppling i flänsarna.
Den undre prylen på bilden är en lös koppling att svetsa på ett rör.
Har inte hittat nån övergång till plaströr så det lär bli svårt att lösa. Inkommande rör
är 52mm, utgående 32mm.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
32 bar😂 PN32 är slangdimensionen. Är Du rörmokare?B BSOD skrev:
Nej, PN är tryckklassen. Däremot har jag inte sett 32. Så det kan nog vara någon som blandat ihop beteckningarna.
Edit: Missade att Christer kommenterar en massa gamla tråder.
Edit: Missade att Christer kommenterar en massa gamla tråder.
Redigerat:
Klicka här för att svara