7 124 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Koppla in diskmaskin - vägghängd blandare
Ingen tätning om det är klämkoppling. Den ska dras enligt anvisning, 1.5 varv efter handåtdragning för Vatette 15mm exempelvis. Gäller det exempelvis stålrör så är lin och pasta ypperligt! Dra tills det är tätt.
3 månader har passerat och diskmaskinen är fortfarande inte installerad, saker och ting har en tendens till att ta längre tid än man tänkt sig!
Men, nu är jag trött på att handdiska! Har ju haft diskmaskinen sen vi köpte huset och nu behöver jag lite råd om hur jag bör göra.
Elen är löst, men rörmockeriet är inte klart och detta vill jag nu lösa.
Adaptrarna som länkats tidigare i tråden är det jag tänkt köra på. Dock har jag inga separata avstängningar till rören och undrar hur jag bör gå till väga för att kunna koppla bort kranen för att montera dessa diton?
Sen fanns ju dessa adaptrarna bara i en storlek och jag undrar hur jag lättast tar reda på om de kommer passa på rören som sitter där?
Och till sist, vad rekommenderar ni att jag använder som avstängning till maskinen? Räcker det med en ballofix?
Ha en fortsatt bra kväll gubbar!
/Jimmy
Men, nu är jag trött på att handdiska! Har ju haft diskmaskinen sen vi köpte huset och nu behöver jag lite råd om hur jag bör göra.
Elen är löst, men rörmockeriet är inte klart och detta vill jag nu lösa.
Adaptrarna som länkats tidigare i tråden är det jag tänkt köra på. Dock har jag inga separata avstängningar till rören och undrar hur jag bör gå till väga för att kunna koppla bort kranen för att montera dessa diton?
Sen fanns ju dessa adaptrarna bara i en storlek och jag undrar hur jag lättast tar reda på om de kommer passa på rören som sitter där?
Och till sist, vad rekommenderar ni att jag använder som avstängning till maskinen? Räcker det med en ballofix?
Ha en fortsatt bra kväll gubbar!
/Jimmy
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden