Kommer nog köra på killes lösning och sno det direkt från kranen, sen slänga på en ballofix direkt efter korset så man får avstängning med :)

• Gilla
corre
  • Laddar…
Har faktiskt en fråga till! Har ju aldrig dragit vattenrör innan så vill mest höra mig för.

Ska man ha någon sorts tätningspasta på gängorna? Och hur hårt ska man dra åt rören?

Ingen tätning om det är klämkoppling. Den ska dras enligt anvisning, 1.5 varv efter handåtdragning för Vatette 15mm exempelvis. Gäller det exempelvis stålrör så är lin och pasta ypperligt! Dra tills det är tätt.

Kolla tillverkarens instruktioner. vissa tillåter att man smörjer gängorna och andra inte, samma med hur hårt du ska dra när man gjort det några gånger går man på känsla men det brukar stå specat i instruktionen.

3 månader har passerat och diskmaskinen är fortfarande inte installerad, saker och ting har en tendens till att ta längre tid än man tänkt sig!

Men, nu är jag trött på att handdiska! Har ju haft diskmaskinen sen vi köpte huset och nu behöver jag lite råd om hur jag bör göra.

Elen är löst, men rörmockeriet är inte klart och detta vill jag nu lösa.

Adaptrarna som länkats tidigare i tråden är det jag tänkt köra på. Dock har jag inga separata avstängningar till rören och undrar hur jag bör gå till väga för att kunna koppla bort kranen för att montera dessa diton?

Sen fanns ju dessa adaptrarna bara i en storlek och jag undrar hur jag lättast tar reda på om de kommer passa på rören som sitter där?

Och till sist, vad rekommenderar ni att jag använder som avstängning till maskinen? Räcker det med en ballofix?

Ha en fortsatt bra kväll gubbar! :)

/Jimmy

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.