Hej,
Jag ska installera diskmaskin på landet men det finns ingen avtappning för detta på avloppsröret. Det finns att köpa sådana som man bara kopplar på röret under diskbänken. Men rören under diskbänken har en konstig dimension tycker jag. Röret är 41,15 mm vi vattenlåset. Är detta en gammal dimension? Diskbänken är från 1972 och är en Contura. Inkopplingen skulle ske före vattenlåset. Finns det något som passa denna dimension eller måste jag köpa en ny diskbänk för att kunna få avloppet till diskmaskinen inkopplat.

Under_diskbänk.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• 20140614_170148[1].jpg
    Skapa konto
Lite klargörande.
1. Ström är fixad under diskbänk. (Foto taget före installation)
3. Ny blandare med kran för av och på ingående vatten till diskmaskinen är inhandlad men ännu inte monterad.
4. Problemet är att jag inte har någon avlopp för diskmaskinen före vattenlåset. Det är det som min fråga handlade om.

Du skulle kunna koppla in avloppet i själva diskhon om det finns nåt hål för det i diskhon. Fast då behöver du skaffa en del att skruva fast i diskhon. Dessutom väsnas det lite mer när vattnet rinner ut den vägen.

Enklare är väl att byta avloppsdelarna. Finns ju vattenlåskit dimension 40 mm t ex.

Krilleman
Vad är det man kan se en lite del av vid den vita muttern? Bräddavlopp?

Jag hade köpt en ny omgång diskavlopp. Brukar bara bli struligt, nästan lika dyrt och sämre att mickla ihop det annars.
3361_1.jpg
Skapa konto

Krilleman
Men det ser ut att vara lite annorlunda anslutningar under hoarna!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.