Ska koppla in diskmaskinen under vasken och har hittat var jag ska göra det. Min fråga är hur ventilen ser ut när den är stängd så det inte sprutar vatten överallt när jag skruvar av? Så som den ser ut på bilden går vattnet upp till kranen, om jag vrider den, stänger den helt då eller är det bara flödet till kranen?
Jag ska ju koppla in på undersidan och då behöver vattnet vara avstängt såklart...
.
Jag ska ju koppla in på undersidan och då behöver vattnet vara avstängt såklart...
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att se på bilden men jag tycker det ser ut som en 2-vägs 90* koppling med avstängningskran? Då kan du inte koppla på någon ytterligare anslutning där inte...
Edit: Såg nu bilden i din andra tråd. Flödar det inget i kranen så lär det inte komma något i andra änden heller när du öppnar pluggen i botten...Men öppna försiktigt om det går
Edit: Såg nu bilden i din andra tråd. Flödar det inget i kranen så lär det inte komma något i andra änden heller när du öppnar pluggen i botten...Men öppna försiktigt om det går
Redigerat:
Ide´n med att försöka koppla in en diskmaskin i en sådan här vinklad modell av ballofix verkar inte direkt som om den är fackmässig.....
Men till det stora felet är ju att diskmaskinen inte får kopplas så utan ska kopplas till en anslutning som har avstängning ovanpå diskbänken. så antingen borde man kapa kopparröret ovanför ballofixen och gå upp med ett rör till en separat avstängning monterad i diskbänken och därifrån till diskmaskinen alternativt så monterar man en ny blandare med inbyggd avstängning och då kan man ju använda sittande ballofix som den är.
Men till det stora felet är ju att diskmaskinen inte får kopplas så utan ska kopplas till en anslutning som har avstängning ovanpå diskbänken. så antingen borde man kapa kopparröret ovanför ballofixen och gå upp med ett rör till en separat avstängning monterad i diskbänken och därifrån till diskmaskinen alternativt så monterar man en ny blandare med inbyggd avstängning och då kan man ju använda sittande ballofix som den är.
Klicka här för att svara